کرمان؛

به صفحه افراد مشهور در فضای مجازی اعتماد نكنيد

رئيس پليس فتا استان كرمان گفت:بيشتر صفحات ايجاد شده در شبكه های اجتماعی كه به نام افراد مشهور است در واقع متعلق به اين افراد نيست و فقط به نام آن ها و توسط مجرمان سايبري ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ كامبيز اسماعيلیافزود : کاربران مراقب صفحه های جعلی چهره های معروف هنری وورزشی باشند چرا كه بسياري از صفحات چهره های معروف جعلی است و با عضويت کاربران در اينصفحه احتمال افتادن در دام مجرمان سايبری بسيار زياد است.

وی خاطر نشان کرد :خانواده ها ضمن نظارت بر فعاليت سايبری کودکان و نوجوانان، حتما به فرزندان خود آموزش های لازم در خصوص اين صفحات را بدهند تا فرزندانشان قربانی سودجويان فضای  سايبر نشوند.

اسماعيلی تأکيد کرد: يکی از مهمترين قابليت های فضای سايبری جعل هويت است بنابراين کاربران به راحتي به افراد غريبه در فضاي سايبري اعتماد نکنند و روابط خود در اين فضا را محدود کنند.

رئيس پليس فتا كرمان گفت : متاسفانه قرباني اين صفحات جعلي، اغلب کودکان و نوجوانان هستند که به راحتي اعتماد مي کنند وتصور می کنند که صفحه چهره مورد نظر آنها مربوط به خود وي است، غافل از اين که اين گونه نيست.

وي به کاربران توصيه کرد: از واريز وجه نقد طي تقاضاي اين افراد در شبکه هاي اجتماعي تحت هر عنواني خودداري کنيد و همچنين از ارسال عکس و مطالب شخصي و محرمانه براي اين صفحات اجتناب کنند و به هيچ عنوان قرار ملاقات حضوري با اين افراد نگذارند.

سرهنگ اسماعيلي در پايان گفت: هموطنان جهت کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت پليس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبخش آموزش مراجعه کنند ودر صورت مواجه با موارد مشکوک مي توانند آن را از طريق سايت پليس فتا، بخش مرکز فوريت هاي سايبري درلينک ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار