استاندار قزوین گفت : مدیران کمتر از دو هفته به معضلات اقتصادی رسیدگی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در سومین کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان پس از نشست و  گفت و گو با فعالان اقتصادی از مدیران خواست تا ظرف 10 روز برای رفع موانع اقتصادی همت کنند و در غیر این صورت صندلی ها خود را بگذارند و از استان بروند.



وی  یادآور شد : با توجه به اعلام آمادگی و مذاکراتی که با کشور روسیه صورت گرفته بازار روسیه مکان مناسبی برای صادرات کالاهای استان است که دستگاه ها به همراه صادرکنندگان در این حوزه نیز فعالیت خود را بیشتر کنند .

همتی  با توجه به اهمیت شرکت نمایندگان استان در نمایشگاههای خارجی گفت :  استان باید در نمایشگاه های خارجی سهم بیشتری داشته باشد تا بتوانیم قابلیت های استان را بیشتر معرفی کنیم و در همین راستا حضور صادرکنندگان استان در نمایشگاه های مستقل هم یکی از راه های افزایش صادرات است.

استاندار قزوین سه تذکر به دستگاه های دولتی داد که در این بین اداره کل مالیات استان تذکر شدید الحن گرفت و  صنعت و معدن به همراه  جهاد کشاورزی هم یک تذکر رسمی از استاندار بعلت کم کاری در بحث صادرات دریافت کردند.

همتی  گفت : هر کجا که صادرکنندگان مشکلی را دیدن برای رفع آن به مدیران دستگاه های استانی بصورت آنلاین اعلام کنند.

فریدون همتی افزود : تکلیف و هدف گذاری جدی استان رسیدن به مرز 100 درصد توسعه پیشرفت صادرات است که مجموع عملکرد استان هم اکنون 59 درصد عقب مانده است.

وی با اشاره به میزبان کف صادرات که 800 میلیلون دلار در نظر گرفته شده یاد آور شد : استان توان رسیدن به یک میلیارد دلار صادرات را دارد و اگر این اتفاق عملیاتی شود از سوی معاون اول رئیس جمهور از مدیران و صادرگنندگان برتر استان در سطح ملی تقدیر می شود.

استاندار خاطر نشان کرد : در مسیرصادرکنندگان استان هیچ مانعی قابل قبول نیست و اگر مشکلی در سطح ملی باشد که قابل حل بود باید مدیران به همراه صادرکنندگان در رفع آن همکاری جدی داشته باشند.

وی از سازمان مدیریت خواست تا بر فعالیت های استان نظارت داشته باشد و گزارش های هفتگی و ماهیانه را فراهم کند و اگر تیاز به تذکری بود به دستگاه ها داده شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.