اتصال برق يخچال خانه ای در منطقه كيانپارس باعث حريق و مصدوميت يک زن شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت 22:41 شب گذشته گزارش آتش سوزی در خیابان وهابی منطقه کیانپارس به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اطلاع داده شد.

مقصود حق شناس افزود: آتش نشانان پس از دریافت گزارش حریق ظرف مدت چهار دقیقه  خود را به محل حادثه رساندند و ضمن اطفای حریق از گسترش آتش به سایر منازل جلوگیری و آتش نشانان در حفظ جان ساکنان این خانه و خانه های هم جوار موفق بودند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح كرد: در این حادثه خانمی حدود ۳۰ ساله مصدوم شد که به منظور ادامه درمان به اورژانس مستقر در محل تحویل داده شد.

حق شناس در ارتباط با علت حادثه گفت: علت این حادثه از سوی كارشناسان اتصال برق یخچال تشخیص داده شد که منجر به آتش گرفتن ساختمان شد.

وی در ارتباط با حادثه دیگر گفت: ساعت 22:49 شب گذشته با تماس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی خبر از آتش سوزی در فروشگاهی واقع در خیابان انوشه  اطلاع داده شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: ستادفرماندهی سازمان سریعا آتش نشانان را با امکانات و تجهیزات مورد نیاز از نزدیکترین ایستگاه به محل حادثه اعزام كرد.

حق شناس بیان كرد: آتش نشانان پنج دقیقه بعد در محل حاضر و بلادرنگ با قطع برق و سپس با استفاده از تجهیزات اختصاصی وارد فروشگاه شدند.

وی عنوان كرد:‌ آتش نشانان با اطفای حریق از گسترش آتش به مغازه های همجوار جلوگیری كردند. خوشبختانه هیچ شخصی در محل حادثه نبود و خسارات فقط مالی برآورد شد و شامل دودگرفتگی مغازه و سوختن اجاق گاز و هود می شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به اینكه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی نشت گاز اجاق تشخیص داده شد، گفت: شهروندان با رعایت نکات ایمنی سهم به سزایی در کاهش حوادث دارند. در زمان خروج از اماکن باید وسایل برقی را خاموش و دوشاخه آنها را از برق خارج و شیر اصلی گاز را نیز ببندند.

حق شناس در تشریح حادثه دیگری عنوان كرد: ساعت 2:32 با تماس به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، خبر حادثه آتش سوزی در خیابان ۱۳ شرقی منطقه کیانپارس را اطلاع دادند.

وی اضافه كرد: آتش نشانان چهار دقیقه بعد در غالب دو خودروی اطفای حریق در محل حادثه حضور و با استفاده از تجهیزات اطفای حریق آتش سوزی را خاموش و از سرایت آن به سایر منازل جلوگیری كردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار كرد: در این حادثه خساراتی به منزل وارد و فرد مذکری که دچار سوختگی شده بود توسط آتش نشانان زنده از محل حادثه نجات و به منظور مداوا به آمبولانس اورژانس ۱۱۵  منتقل شد.

حق شناس در ارتباط با علت حادثه گفت: علت حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، استفاده غیر ایمنی از گاز پیک نیک اعلام شده است.

وی در پایان یادآور شد: عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز می تواند بستر مناسبی برای بروز حوادث باشد، بنابراین شهروندان باید به توصیه های ایمنی توجه كنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.