شمار امضا کنندگان طومار درخواست تکرار همه پرسی در انگلیس از مرز دو و نیم میلیون نفر گذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، شمار امضا کنندگان طومار درخواست تکرار همه پرسی در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا از مرز دو و نیم میلیون نفر گذشت.

امضا کنندگان از پارلمان این کشور خواسته اند یک همه پرسی جدید در خصوص عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار کند. در پی افزایش شمار افراد خواهان برگزاری یک همه پرسی جدید، پایگاه اینترنتی مجلس این کشور به دلیل ترافیک بالا به منظور ثبت درخواست، برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شد.

امضا کنندگان در این طومار اعلام کرده اند: ما امضا کنندگان از دولت می خواهیم قانونی را به اجرا در بیاورد که می گوید در صورتی که نتیجه رأی گیری برای خروج و یا ماندن، کمتر از 60 درصد بود، با توجه به میزان مشارکتی کمتر از 75 درصد، باید یک همه پرسی جدید برگزار شود.

در همه پرسی روز پنج شنبه در انگلیس، حامیان خروج توانستند 51.9 درصد از آرا را بدست آورند و در مقابل، حامیان ماندن این کشور در اتحادیه اروپا، 48.1 درصد از آرا را کسب کردند. این در حالی است که میزان مشارکت در همه پرسی پنج شنبه به 72.2 درصد رسید.

بیشتر امضا کنندگان این طومار از ادینبرو (پایتخت اسکاتلند) و لندن هستند که نسبت بالایی را برای ماندن در اتحادیه اروپا به ثبت رساندند.

طبق قانون انگلیس، پارلمان باید هر طوماری که بیش از 100 هزار امضا دارد را بررسی کند؛ اما این اقدامات برای برگزاری یک رأی گیری و یا صدور یک قانون در این خصوص الزام آور نیست.

در قانون انگلیس به مانند کشورهای دیگر، هیچ بندی وجود ندارد که  بر میزان مشارکت و یا حداقل آرا تصریح داشته باشد. این طومار نشانگر شکاف های عمیقی است که در سایه این همه پرسی در انگلیس، به خصوص میان جوانان و افراد مسن، اسکاتلند، ایرلند شمالی و لندن از یکسو و مناطق حومه شهرها از سوی دیگر آشکار شده است.

تا ساعت 17:45  روز شنبه به وقت گرینویچ، 2.5 میلیون نفر این طومار را در پایگاه دولت و پارلمان انگلیس به امضا رساندند؛ رقمی که بیش از 20 برابر عدد مورد نیاز برای بررسی هر پیشنهادی در پارلمان است.

همچنین در طوماری دیگر، بیش از 100 هزار نفر از شهردار لندن خواسته اند استقلال پایتخت را از انگلیس اعلام و درخواست برای پیوستن به اتحادیه اروپا را به این نهاد ارائه کند.

در تحولی دیگر، "جاناتان هیل،" کمیسر انگلیسی اتحادیه اروپا از استعفای خود از سمتش خبر داد. وی در بیانیه ای اعلام کرد مناسب نمی داند پس از رأی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، در سمت خود به عنوان کمیسر این اتحادیه در امور مالی باقی بماند.

وی همچنین اعلام کرد برای چند هفته به منظور انتقال آسان کارهایش در این سمت باقی می ماند. او همچنین اعلام کرد "والدیس دومبرووسکیس" این سمت را عهده دار خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار