فیسبوک و گوگل با استفاده از ابزاری مانع نشر ویدیوهایی مشوق خشونت می شوند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش حملات تروریستی در کشورهایی همچون سوریه و بلژیک و ایالات متحده آمریکا  کشورهایی در سراسر دنیا  ویدیو های افراطی نیز همه گیر شده بود. به همین جهت برخی شرکت های اینترنتی ابزاری از سایت های فیسبوک و گوگل به عنوان بزرگترین  سایت های پخش ویدیو درخواست کردند که با استفاده از آن، از نشر و پخش مواضع افراطی گرایانه در فضای مجازی جلوگیری می کند.

گوگل و فیس بوک به عنوان مهمترین گام برای شرکت‌های اینترنتی هم این درخواست را پذیرفتند و تصمیم گرفتند با استفاده از ابزار و برنامه ای از پخش ویدیوهای خشونت و قتل پیشگیری کنند.

پخش ویدیو های خشن و افراطی در گوگل و فیس‌بوک ممنوع شد.


یکی دیگر از موارد کاربرد این برنامه را  می‌توان جلوگیری از پخش ویدئو های شکنجه و کشتار افراد  توسط نیروهای داعش دانست.

 گفتنی است؛ یک سازمان غیر دولتی مبارزه با تروریسم که مقر آن در واشنگتن است، اعلام کرده یک برنامه آنلاین را ارائه داده که می‌تواند از سرعت گسترش اقدامات افراط گرایانه مانند ویدئوهای خشونت آمیز، پیام‌های جذب نیرو از سوی گروههای تروریستی و حتی پورنوگرافی و سواستفاده‌های جنسی از کودکان در فضای مجازی جلوگیری کند.

پخش ویدیو های خشن و افراطی در گوگل و فیس‌بوک ممنوع شد.

 در پایان می توان گفت که  این تصمیم  توسط فیسبوک و گوگل در حالی گرفته می شود که نگرانی‌ها شدیدی درباره استفاده شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای تبلیغ و جذب نیرو  توسط گروههای تروریستی و افراطی افزایش یافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار