نمایشنامه «هیپولیت» نوشته «اوریپید» از تراژدی‌های جذابی است که بر اساس فرم بدن بازیگران،‌ عواطف و خشم‌ها به مخاطب منتقل می‌شود.

فرزاد امینی کارگردان نمایش «هیپولیت» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایشنامه این اثر بیان کرد: نمایشنامه «هیپولیت» یکی از تراژدی‌های اوریپید، روایتگر جوانمردی است که شرارت اجتماع آن را احاطه کرده و در نهایت به او را نیستی و تباهی می‌کشاند و البته آنچه که فرد را به نیستی و تباهی کشانده مروت و جوانمردی‌اش بود.

وی ادامه داد: این اثر تراژدی بسیار زیبایی است که برای اولین بار اجرا می‌شود. نمایش «هیپولیت» دهمین کار گروه تئا‌تر «پرومته» است که به مدت هفت ماه برای اجرای آن تمرینات مداوم انجام دادیم.
 
امینی افزود: خشم و عواطف از طریق حرکات جسمانی بازیگر بر روی صحنه  به مخاطب منتقل می‌شود و فیگور و فرم بدن بازیگران در این نمایش بسیار اهمیت دارد. این شیوه اجرایی هم براساس نمایشنامه شکل گرفت. همچنین لحظات دراماتیک هم به‌ واسطه حرکات بدنی منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: تغییرات بنیادی در نمایشنامه شکل نگرفت اما متن را بازنویسی کردم. در کل دراماتورژی کار با خودم بود و از 9 تیر به مدت ده شب  در تالار حافظ  اجرا خواهیم داشت.

گفتنی است؛ بهرام عباسی فرد، الناز اسماعیل زادگان، محمدرضا فرزام، ساناز پوردشتی، مجید جور، سرور خسروانی و سروش حائری  بازیگران این نمایش هستند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.