دبیرکل سازمان بدر عراق اعلام کرد شهر فلوجه در انبار، تا چند روز دیگر به طور کامل از لوث وجود تروریست‌های داعش پاک می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، فرمانده نیروهای داوطلب مردمی عراق اعلام کرد شهر فلوجه تا چند روز دیگر به طور کامل از تروریست‌های داعش پاکسازی می‌شود.

هادی عامری روز شنبه گفت دو محله معلمین و الشهداء – که پیشتر در تصرف تروریست‌ها بود – از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده‌اند و تنها عده‌ای داعشی در محله‌های شمالی و غربی این شهر باقی مانده‌اند.

ارتش و نیروهای مردمی عراق اوایل ماه جاری پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های دولتی شهر فلوجه به اهتزاز در آوردند.

عامری همچنین خاطر نشان کرد بعد از پاکسازی کامل فلوجه نیروهای داوطلب مردمی به عملیات آزادسازی موصل ملحق می‌شوند.

در همین حال، رائد شاکر جودت، رئیس پلیس فدرال عراق، گفت نیروهای امنیتی تا کنون 700 متر در عمق منطقه جولان در شمال فلوجه نفوذ  و تلفات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

وی ادامه داد در این مرحله از عملیات 395 نفر از تروریست‌های داعش از جمله «ابو عبیده انصاری، سرکرده داعش در جولان» کشته شدند.

موصل دومین شهر بزرگ عراق است که در ژوئن 2014 (تیر) به تصرف تروریست‌های داعش درآمد.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، با اشاره به اینکه موصل «مقصد بعدی» ارتش در عملیات پاکسازی داعش است، وعده داد این شهر در آینده نزدیک آزاد شود.

عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خرداد با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شد.

این شهر در حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۶ تير ۱۳۹۵
مگه فلوجه ٢٠٠ بار آزاد نشده
آخرین اخبار