مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب از اجرای موفقیت آمیز طرح به نژادی توسعه نژاد سیمنتال در بین 200 راس گاو شیری دورگه و بومی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید حیدرپور گفت: در طرح به نژادی دام‌های سنگین شهرستان گیلان‌غرب، کارشناسان امور دام و تلقیح جهاد کشاورزی با استفاده از پایوت های رایگان اسپرم نژاد سمینتال موفق شدند ضمن افزایش بازده تولید مثل، بهبود راندمان تولیدی را در واحدهای دامی و گاوداری‌های سطح شهرستان محقق کنند .

وی خاطرنشان کرد: گیلانغرب به عنوان دومین شهرستان پهناور استان کرمانشاه با توجه به پراکندگی سطح واحدهای دامی به عنوان الگوی برتر، بیشترین تعداد را از حیث اجرای این طرح محقق کرده و پیش بینی می شود تا پایان امسال این تعداد به بیش از 600 راس افزایش یابد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب، رشد مطلوب، اسکلت بندی درشت، افزایش تولید و بهبود بخشی به حالت گوشت، بهبود تولید شیر و رشد سریع گوساله ، باروری بالا و طولانی، آسان زایی، چرای مطلوب، تبدیل و بازده غذایی بسیار مطلوب و بلوغ زودهنگام را از جمله مزایای اجرای طرح به نژادی گاوهای بومی با نژاد سمینتال عنوان کرد .

حیدرپور گفت:  مزایای اقتصادی اجرای طرح به نژادی دام با نژاد سمینتال برای دامداران در مقایسه با سایر نژادها بی نظیر است .

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، اجرا ، موفقیت ، دام ، سنگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.