فرماندار سراب طلاق و اعتیاد را دومعضل اجتماعی اولویت دار در این شهرستان عنوان کرد و افزود : نهاد های فرهنگی باید با تعامل بین بخشی جهت کاهش این آسیب های اجتماعی اقدام جدی کنند .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داود گرشاسبی،در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان سراب گفت: پایین بودن سن ازدواج دربرخی روستاها و استفاده ناصحیح ازماهواره و شبکه های اجتماعی از مهترین علل افزایش آمار طلاق در این شهرستان است .

وی ادامه داد : آمار رو به رشد این دو پدیده شوم اجتماعی نشان می دهد که نهاد های فرهنگی و مردم باید بیش از گذشته با احساس مسوولیت اجتماعی بیشتر وارد این حوزه ها شده و در جهت کاهش آن اهتمام کنند .

وی از نهادهای آموزشی وثبتی خواست تا ضمن جمع آوری اطلاعات تعداد ازدواج در سنین پایین در مورد رابطه آسیب های اجتماعی با سن ازدواج تحقیق کرده و راهکارهای حل آن را به دبیرخانه کارگروه ارسال کنند .

فرماندار سراب گفت : تقویت کلاس ها و مشاوره های قبل از ازدواج و مشاوره زوجین در زمان طلاق و همچنین ارائه راهکارهای صحیح و اسلامی در زمان ازدواج و طلاق از سوی علما در منابر می تواند در جلوگیری از آمار طلاق موثر باشد .

 وی مشکلات ناشی ازحاشیه نشینی در دو منطقه کیلگ آباد و لاله قبا رااز دیگر معضل اجتماعی در این شهرستان برشمرد و افزود : جهت ساماندهی به زیر ساخت های اجتماعی ، اقتصادی و شهرنشینی این دو منطقه باید اقدام شود .

گفتی است: پیرو این جلسه طی مصاحبه ای ، رئیس ثبت احوال شهرستان سراب گفت : به طور میانگین از 70مورد ازدواج ثبت شده در هر ماه، 30مورد به طلاق منجر شده و این در حالی است دفتر خانه ثبت طلاق در این شهرستان در چند ماه گذشته دایر شده و به غیر از این آمار در برخی موارد طلاق ها در شهرستانهای همجوار از جمله بستان آباد و نیر نیز ثبت شده که آمار دقیقی از آنها در دسترس نیست .


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.