معاون جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد گفت: یازدهمین دوره مسابقات جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد با حضور 460 متسابق آقا و بانو از طیف مهاجران شهرهای مشهد، قم و کشور هرات در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا کربلایی، با بیان اینکه مهاجران افغانستان هر سال ماه مبارک رمضان مسابقات قرآن برگزار می‌کنندافزود: از همین رو در رمضان 1437 نیز یازدهمین دوره آن برنامه‌ریزی شد.

وی گفت: این مسابقات در رشته‌های ترتیل برای رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال، حفظ جزء یک ویژه افراد بالای 16 سال، حفظ جزء 30 برای زیر 16 سال، جزء یک تا 15 و کل قرآن برای رده سنی بالای 16 سال صورت گرفت.

کربلایی افزود: در مسابقات آقایان در رشته‌های قرائت زیر 16 سال برگزار شد، دوم تیرماه نیز در رشته حفظ جزء 30 زیر 16 سال و بالای 16 سال، یک تا 15 جزء و حفظ کل بالای 16 سال برگزار می‌شود.

دبیر یازدهمین دوره مسابقات جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد از برگزاری مسابقات قرائت بالای 16 سال در روزهای اول و دوم تیرماه خبر داد و افزود: سوم تیرماه فینال قرائت بالای 16 سال و اختتامیه مسابقات بانوان و آقایان را خواهیم داشت.

دبیر یازدهمین دوره مسابقات جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد از حضور 16 داور در یازدهمین دوره مسابقات جامعه قاریان افغانستان مقیم مشهد خبر داد و اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته در این دوره از مسابقات ما شاهد داوری بانوان و آقایان مهاجر بودیم.

وی از جمله این داوران به قضاوت اساتید ایرانی همچون مجتهدزاده، رجایی، اسکندری و ... اشاره کرد و گفت: همچنین در این دوره از مسابقات در قسمت آقایان رشته تفسیر به صورت کتبی و حفظ سوره معارج به صورت شفاهی انجام شد، در بخش بانوان نیز رشته تفسیر و حفظ سوره ملک برنامه‌ریزی شده بود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.