مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از آغاز ویژه طرح ضیافت تا کنون ۵۵ تخلف از سوی اصناف استان انجام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛ممیزی افزود : طرح ویژه ضیافت تعزیرات حکومتی همزمان با سراسر کشوردر استان زنجان آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان و برخورد موثر با تخلفات، به ویژه گرانفروشی اجرا و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجانتاکید کرد:تعداد ۵۵ مورد تخلفات صنفی ثبت و منجر به تشکیل پرونده شده که در این میان ۲۴مورد تخلف ثبت شده در فروشگاه ها و مراکز فروش عمده به دلیل درج نکردن قیمت، صدور نکردن فاکتور، گرانفروشی، ۱۰ مورد تخلف ثبت شده است.

ممیزی افزود: در بخش نانوایی به دلیل گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در کسب و در بخش فروشندگان خرما ۶ مورد تخلف ثبت شده که به دلیل صادر نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت و پنج مورد هم تخلف ثبت شده قنادی به دلیل تداخل صنفی است.

وی ادامه داد: همچنین سه مورد تخلف ثبت شده بستنی و آبمیوه به دلیل عدم درج قیمت و گرانفروشی، سه مورد تخلف ثبت شده میوه و تره بار به دلیل درج نکردن قیمت، دو مورد تخلف ثبت شده کیک پز به دلیل صادر نکردن فاکتور و درج نکردن قیمت و دو مورد تخلف ثبت شده قصابی به دلیل درج نکردن قیمت و گرانفروشی طی بازرسی ها در این طرح گزارش شده است.

ممیزی با بیان اینکه اداره تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی به تخلفات اشخاص حقوقی و حقیقی را دارد، گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون، تعزیرات حکومتی صلاحیت رسیدگی و اعمال مجازات را دارد.

گفتنی است در این طرح رؤسای شعب تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از تمام اصناف سطح استان بخصوص فروشگاه ها، مراکز عرضه مواد غذایی بخصوص میوه و تره بار بصورت سرزده بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.