بازداشت تبعه افغانستان به اتهام جاسوسی

پلیس و نهادهای مجری قانون پاکستان در حمله به منطقه «تیکسلا» در ایالت پنجاب یک تبعه افغانستان را به اتهام جاسوسی بازداشت کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پلیس ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد که تبعه افغانستان با نام «نور آغا» از محله «مشرق آباد» در منطقه تیکسلا در این ایالت به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.
 
پلیس ایالت پنجاب پاکستان مدعی است که نور آغا برای سازمان اطلاعات افغانستان در قالب فرد سبزی فروش در منطقه «منظور آباد» جاسوسی می‌کرده است.
 
پلیس می‌افزاید: یک دور کارت شناسایی پاکستانی و افغانستانی از نور آغا کشف شده است.
 
به گفته منابع پلیس، نور آغا از سال 2012 الی 2015 میلادی به عنوان کارمند رسمی ارتش ملی افغانستان خدمات می‌کرده است.
 
نهادهای مجری قانون پاکستان متهم را برای تحقیقات بیشتر به مکان نامشخصی انتقال داده‌اند.
 
 پلیس کراچی در دی ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بود که چهار نفر را به اتهام جاسوسی در مناطق مختلف این شهر برای امنیت ملی افغانستان (ان.دی.اس) بازداشت کرده است.
 
نیروهای امنیتی پاکستان در فروردین ماه سالجاری نیز اعلام کردند که یک افسر اطلاعاتی افغانستان در «چمن» منطقه مرزی این کشور با افغانستان بازداشت شده است.
 
نهادهای امنیتی پاکستان همچنین در اردیبهشت ماه سالجاری نیز در عملیات اطلاعاتی مدعی شدند که کارمند نیروی مرزی افغانستان را در منطقه «پیشین» ایالت بلوچستان بازداشت کرده‌اند.
 
مقامات کابل همواره پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی در افغانستان متهم می‌کنند اما مقامات اسلام‌آباد نیز می‌گویند که ناامنی در این کشور بویژه در ایالت «بلوچستان» و کراچی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی هند و افغانستان سازماندهی می‌شود.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.