حدود 40 روز مانده به زمان برگزاری بازی های المپیک برزیل دو مامور پلیس دیگر در ریو دو ژانیرو کشته شدند.

کشته شدن 2 پلیس دیگر در ریودوژانیرو/ قتل 47 مامور پلیس در سال 2016 تنها در ریوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود 40 روز مانده به زمان برگزاری بازی های المپیک دو مامور پلیس دیگر روز جمعه در ریو دو ژانیرو کشته شدند و شمار مامورهای کشته در این ایالت از ابتدای سال 2016 به 47 نفر رسید.

بر این اساس، مقامات برزیل روز جمعه اعلام کردند یکی از این دو مامور پلیس در جاکارزینهو Jacarezinho (شمال) قربانی کمین قاچاقچیان مواد مخدر شد و دیگری در گواراتیبا Guaratiba (غرب) در داخل خودروی خود کشته شد.

ژوزه ماریانو بلترام José Mariano Beltrame، دبیر امنیت ریو دو ژانیرو این حملات را « اعمال تروریستی علیه نهادها و دولت » توصیف کرد.

دولت محلی از سال 2008 چند محله فقیر نشین را که از حدود 30 سال قبل تحت کنترل قاچاقچیان بود تصرف و حدود چهل واحد پلیس در 264 منطقه فقیر نشین که بیش از یک و نیم میلیون نفر در آنها زندگی می کنند مستقر کرده است.

حدود 10 هزار مامور پلیس همچنان در این مناطق مستقر هستند اما قاچاقچیان تلاش می کنند برخی از این مناطق را تحت کنترل در آورند.  

عفو بین الملل به تازگی خشونت های پلیس در برزیل را محکوم و اعلام کرد سال 2015 در ریو دو ژانیرو عامل یک مورد از هر پنج قتل، ماموران پلیس بودند و این رقم از ابتدای سال در همه ایالت ها به 100 مورد می رسد.  

به علاوه، امنیت عمومی ریو دو ژانیرو بعد از کاهش 30 درصدی بودجه تحت تاثیر بحران مالی جدی قرار گرفته است.

مقامات برزیل به تازگی اعلام کردند 65 هزار مامور پلیس و 20 هزار سرباز (دو برابر بازی های المپیک 2012 لندن) تامین امنیت بازی های المپیک را به عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار