باغداران روستای گیلاس درآمل امسال از فروش گیلاس 600میلیون تومان درآمد کسب کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، مدیر جهاد کشاورزی بخش لاریجان آمل گفت : پیش بینی می شود امسال 120 تن گیلاس از 10 هکتار باغ های گیلاس روستای گیلاس برداشت شود.

مجید سلطانی افزود: 600 میلیون تومان ، درآمد امسال باغداران گیلاس است.

وی گفت : در منطقه لاریجان هزار و 450 هکتار باغ گیلاس وجود دارد که با پیش بینی برداشت 18 هزار تنی محصول با افزایش 20 درصدی در مقایسه با پارسال ، 90 میلیارد تومان درآمد باغداران این منطقه است .

وی با بیان اینکه نام این روستا در قدیم گیلاز بوده که به مرور زمان به گیلاس تغییر یافته است افزود: روستای گیلاس در کیلومتر 70 جاده هراز یکی از روستاهای کوهستانی بخش لاریجان آمل است .

وی گفت: باغداران این روستا از باغهای خود گیلاس ، گلابی ، آلبالو ، سیب و گردو برداشت می کنند و محصول آنان به علت خاک و آب و هوایی مناسب مرغوب و مشتری پسند است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه برداشت نوبرانه گیلاس که از اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان آغاز شد، همچنان ادامه دارد گفت: 35 تا 40 درصد از محصول گیلاس در شهرستان آمل برداشت شده است.

سید حسین اسلامی با بیان اینکه در شهرستان آمل 1400 نفر باغدار به کشت محصول گیلاس مبادرت دارند افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 18هزار تن محصول گیلاس در شهرستان تولید و به بازار مصرف برسد.

وی گفت: میوه گیلاس از ارقام پیش رس بویژه تک دان در اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان آمل برداشت می شود که به بازار داخل و خارج استان عرضه می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید علی مظلومی فر
۲۰:۲۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
پرچم گیلاس بالاست.