ترامپ در اسکاتلند از «برکسیت» حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا در سفر خود به اسکاتلند گفت این که مردم انگلیس در انتخابات خروج از اتحادیه اروپا «کشور خود را پس گرفته اند بسیار عالی» است. 

ترامپ برای افتتاح مجموعه گلف بازسازی شده خود در اسکاتلند به سر می برد. این مجموعه، متشکل از یک زمین گلف و یک هتل در ترامپ ترنبری اسکاتلند واقع است و وی آن را در سال 2014 با مبلغی نامشخص خریده است. این نامزد احتمالی جمهوری خواهان آمریکا در بدو ورود با استقبال عده ای از مخالفان خود روبرو شد که مقابل این مجموعه جمع شده بودند و با حمل پلاکاردهای «نه به نژادپرستی»، وی را «نژاد پرست و متحجر» نامیدند.

وقتی در خصوص همه پرسی که موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با نتیجه 52 درصد به 48 درصد بر مخالفان خروج پیروز شده اند سوال شد، وی پاسخ داد: «فکر می کنم اتفاق بسیار خوبی است. این رأی، بسیار شگفت انگیز و تاریخی بود. مردم سرتاسر دنیا عصبانی هستند. آن ها بابت [باز بودن] مرزها و این که کسی نمی داند چه کسی وارد و خارج می شود، عصبانی هستند. مردم بابت خیلی چیزها در انگلیس، آمریکا و خیلی جاهای دیگر عصبانی هستند. و کار این جا تمام نخواهد شد.»

ترامپ افزود: «بخش های مختلف انگلیس، به سرعت خود را ترمیم خواهد کرد، چون مکانی بی نظیر است. من گفته بودم این اتفاق می افتد و فکر می کنم اتفاق خوبی است.»
وی در ادامه افزود: «من معتقدم ما در آمریکا کارمان را به نحو احسن انجام می دهیم و گمان می کنم باید همین طور هم باشد.»

وقتی از او پرسیدند نظرتان درباره این که کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کناره گیری می کند چیست، ترامپ پاسخ داد: «البته. خیلی بد است.»

ترامپ از ابتدای نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری، اظهارنظرهای عجیب و غریبی کرده است. از جمله اظهارات وی، تصمیم به ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، تصمیم به ساخت دیوار بین مکزیک و آمریکا برای ممنوعیت ورود مکزیکی ها به آمریکا، و اتهامات وی به اوباما بابت دست داشتن در تیراندازی اورلندو و همکاری با داعش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار