بارندگی در ۳ ماه نخست امسال در مازندران ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری٬ مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: بارندگی فصل بهار امسال در استان ٬ حدود 162 میلی‏متر بوده که در مقایسه با نرمال بلندمدت حدود 50 درصد افزایش داشت.

نور بخش داداشی افزود: همه ی پانزده ایستگا‏ه هواشناسی سینوپتیک استان، میزان بارش آنها در مقایسه با نرمال افزایش یافت.

وی: با بیان اینکه بیشترین افزایش از ایستگاه آمل حدود 107 درصد و کمترین افزایش از ایستگاه رامسر حدود 13 درصد بود گفت: میانگین بارش در بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال 94 بیش از 200 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین دمای هوا نیز در فصل بهار 95 حدود 5/17 درجه سلسیوس بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت حدود 8/0 (هشت دهم) درجه افزایش یافت.

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت : متوسط بارندگی نه ماه نخست سال زراعی 95-94 حدود 663 میلیمتر بود که در مقایسه با مدت مشابه دوره بلندمدت از چهارده درصد افزایش در هشت ماه اول سال زراعی حدود 16 درصد افزایش یافت.

داداشی افزود: میزان بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال زراعی 94-93 حدود 19 درصد افزایش داشت و تنها در ایستگاه بابلسر و بلده از بین پانزده ایستگا‏ه‏های هواشناسی سینوپتیک، میزان بارش نسبت به نرمال به ترتیب حدود 12 و 6 درصد کاهش داشت.

وی گفت : بیشترین افزایش هم از رامسر حدود 38 و گلوگاه 35 درصد بوده است.

وی افزود : با توجه به این شرایط اجرای برنامه‏ های کنترل مصرف بهینه آب و انرژی برای جلوگیری از مواجهه شدن با کمبود منابع آبی توصیه می‏شود همه ی مردم به ویژه در بخش کشاورزی آب را بهینه مصرف کنند تا با کاهش آب مواجه نشوند.

وی گفت : آخرین ماه فصل بهار 95 (خرداد ماه) بارندگی ها در استان 25 درصد نسبت به نرمال بلندمدت افزایش یافت.

مدیر کل هواشناسی مازندران گفت: در این ماه میزان بارندگی در بیش از نیمی از پانزده ایستگا‏ه هواشناسی سینوپتیک استان، بیشتر از نرمال بوده که بیشترین افزایش مربوط به ایستگاه کیاسر حدود 180 ، میلی متر بوده است.

وی افزود : بیشترین کاهش مربوط به ایستگاه رامسر حدود 68 درصد بوده

داداشی گفت: متوسط بارندگی خرداد امسال ٬ حدود 35 میلیمتر بوده که در مقایسه با خرداد سال گذشته تقریباً پنج برابر است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.