بازرگانان تلاش دارند با استفاده از معافیت گمرکی روسیه بر صادرات میوه‌های تازه و سبزی‌ها بخش زیادی از میوه‌ها و سبزی‌ها را به این کشور صادر کنند.

افغانستان صادرات میوه‌های تازه و سبزی‌‌ها را به روسیه افزایش می‌دهد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان می‌گوید که بازرگانان تلاش دارند تا با استفاده از معافیت گمرکی روسیه بر صادرات میوه‌های تازه و سبزی‌ها بخش زیادی از میوه‌ها و سبزی‌ها را به این کشور صادر کنند.

به گفته مقام‌های این نهاد، قرار است امسال ۳۰۰ هزار تن میوه‌های تازه و سبزی‌ها به روسیه صادر شود.

خانجان الکوزی معاون اتاق‌های تجارت و صنایع گفت: «تاجرهای خود را تشویق کردیم و در چند روز اخیر جلسه‌هایی دایر کردیم تا تدابیر خود را بگیریم و هم از هوا و هم از زمین صادرات خود را به روسیه زیاد بسازیم.»

درهمین حال، آگاهان امور اقتصادی می‌گویند که حکومت باید بکوشد تا با استفاده از بازارهای روسیه میوه‌جات و سبزی‌های کشور را به بازارهای جهانی صادر کند که این کار در افزایش صادرات کشور کمک می‌کند و نیز از فاسد شدن میوه‌ها و سبزی‌ها جلوگیری می‌کند.

نبی سادات آگاه امور اقتصادی گفت: «در قسمت ترانزیت، در قسمت پروسس و هم‌چنان در قسمت بازاریابی برای ایجاد روند داشته‌های افغانستان که صادر می‌شود، این ها موضوعات بسیار خاصی اند که اگر دولت در این زمینه توجه کند ما می‌توانیم اقلام دیگر خود را به روسیه و از راه روسیه به دیگر کشورها صادر کنیم.»

بر بنیاد آمارها، در دو ماه سال روان، ۵ هزار و ۷۰۰ تن از میوه‌های تازه و سبزی‌ها به پاکستان و هند صادر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.