جای خالی برنامه‌ای خاص برای رواج اندیشه انقلابی در شعر

تعداد انگشت شماری از سازمان ها و موسسات مردم نهاد وجود دارد که به طور واقعی برای تربیت شاعران برنامه ریزی کند.

قادر طراوت پور، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنکه برای رواج شعر باید شاعر و اثر وی را مورد توجه قرار داد، گفت: هنگامی که در جامعه درباره جایگاه شعر یا اثر شاعر غفلت شود، این نوع ادبی در جامعه رواج نمی‌یابد. برنامه خاصی نیز برای ترویج اندیشه های انقلابی به صورت سازمان یافته در شعر نیست.
 
وی افزود: آرزوی رهبری این بود که به شاعر اهمیت داده شود. ایشان فرمودند شاعر سرمایه مملکت ما است، برای شعر او باید برنامه ریزی کرد و در خود انجمن های شعر، شعر تقویت و اندیشه های انقلابی تبیین شود و شاعر تربیت شود. تعداد انگشت شماری از سازمان ها و موسسات مردم نهاد وجود دارد که به طور واقعی برای تربیت شاعران برنامه ریزی کند.
 
این شاعر با اشاره به آنکه اگر بخواهیم این دغدغه‌های رهبری را برطرف کنیم باید متولیان فرهنگی در این زمینه اقدام کنند، اظهار داشت: این مطالب بارها و بارها از زبان معظم له بیان شده است. مطمئن هستم اگر موسسات فرهنگی پای کار بیایند، به دغدغه های رهبری  جامه عمل می پوشند و اگر کسی در این زمینه اقدامی نکند، به صورت یک آرزو می ماند و در جلسات بعدی نیز تکرار خواهد شد.
 
طراوت پور با اشاره به آنکه شاعران خود نمی‌توانند برای اهمیت دادن به شعر کاری کنند، بیان کرد: امروز در دنیا برای شاعران کارهای زیادی می شود اما در ایران این اقدامات صورت نمی‌گیرد. فستیوال های کشورهای مختلف را دیدیم در کشور ما به شکلی ساده و ابتدائی برای شاعر مراسم و بزرگداشتی برگزار می کنند. البته این مراسم پس از سالهای سال فعالیت وی در عرصه شعر و شاعری گرفته می شود. این مسئله اوج غربت شاعران را نشان می دهد. برگزار شدن یا نشدن اینگونه مراسم ها نیز تفاوت چندانی ندارد. علیرغم تاکیدات رهبری شعر و شاعر در قاموس برنامه ریزان جایی ندارد. امیدوارم نگاه متولیان فرهنگی به این حوزه تغییر کند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار