ساری،

خروج حقوق های چند صد میلیونی از جیب مدیران

طرح بازگرداندن حقوق چند صد میلیونی مدیران به خزانه دولت و اختصاص آن به افراد کم‌ درآمد 13 تیر امسال وارد صحن مجلس می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس کمیسیون‌ آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در صورت تصویب نهایی این مبالغ به افرادی که زیر یک میلیون و 500 هزار تومان ماهیان درآمد دارند اختصاص یابد.

عزت‌الله یوسفیان ملا با بیان اینکه بسیاری از افراد به قانون مسلط بوده و با رعایت موارد قانونی دست به خیانت می‌زنند افزود : مجلس در طرح خود برای ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا ، سقف 144 میلیون تومان را برای حقوق سالانه مدیران در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون‌ آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح که به صورت یک فوریتی ارائه شده ، 13 تیر در صحن علنی بررسی می شود گفت : به موجب این طرح سقف حقوق ماهانه مدیران و مسئولان 12 میلیون تومان در نظر گرفته شه است و هیچ فردی نمی‌تواند بیش از این رقم دریافت کند.

یوسفیان ملا افزود : در این طرح تمام راههای مساعدت و کمک های دیگر در قالب حقوق و مزایا بسته شده و همه قوانین گذشته در بخش پرداخت حقوق و دستمزدها نیز لغو می شود.

وی گفت : متاسفانه قانون خدمات کشوری از سال ها قبل تاکنون هر سال تمدید شد بدون این که در نحوه پرداخت حقوق و دستمزدها به مدیران دولتی تجدید نظر شود.

وی افزود : در طرح جدید ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا همه قوانین خاص و تمامی مقرارت خاص به طور کامل دیده شده و عدد بین 10 تا 12 میلیون تومان در ماه که به آن رسیدیم عادلانه و متناسب و در چارچوب قانون استخدام کشوری است.

رئیس کمیسیون‌ آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی گفت : با توجه به افزایش آمار تحصیل‌کرده‌های بیکار جامعه شنیدن خبرهایی مبنی بر دریافت حقوق بیش از 200 میلیون تومان توسط یک مدیر دردآور است.

یوسفیان ملا افزود : لازم است تا کیفیت قانونگذاری بیشتر از گذشته باشد تا افراد نتوانند به مفاد آن ورود پیدا کرده و از این مسیر سو استفاده کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت : افراد زیادی را سراغ داریم که با فروش خانه، مستقلات و حتی لوازم ضروری منزل فرزندان خود را برای تحصیل روانه دانشگاه‌ها کرده‌اند ولی این جوانان تحصیل‌کرده هم‌اکنون با معضل بیکاری روبه‌رو بوده و روز خود را در خانه سپری می‌کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد : به موجب طرح جدید هیچ کس حق ندارد بیشتر از هفت برابر حداقل حقوق و دستمزد دریافتی بیشتری داشته باشد و اگر دریافتی مدیری تاکنون 30 میلیون تومان بوده باید به 7 میلیون تومان برابر سقف تعیین شده کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۴ تير ۱۳۹۵
یعنی واقعا اجرایی میشه یا مثل قدیما فقط حرفه جناب آقای یوسفیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟