یک نشریه آلمانی نوشت با خروج انگلیس، صدراعظم آلمان رهبری جنبش حفظ اتحادیه اروپا را در دست می گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد اگرچه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان همواره خواستار باقی ماند انگلیسی قوی در اتحادیه اروپا بوده است ولی این به آن معنا نیست که آینده و موجودیت این اتحادیه به تصمیم انگلیس بستگی داشته باشد.

این گزارش می افزاید: «رنه فیستر» در مجله اشپیگل با درج مقاله ای با موضوع همه پرسی مردم انگلیس، نوشت: «در صورتی که انگلیس در همه پرسی خروج یا ماندن این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم به خروج بگیرد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان رهبری جنبشی را بر عهده خواهد گرفت تا اتحادیه اروپا همچنان به حیات خود ادامه دهد.»

بر این اساس پیام این جنبش روشن است «خروج انگلیس به معنای پایان اتحادیه اروپا نیست و این جنبش خواهد گفت پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار کمتر از آن چیزی است که تصور می شود.» بحث و تبادل نظر بر سر تبعات خروج یا ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، در فرانسه نیز رایج و همه گیر است.

یکی از شهروندان فرانسوی می گوید: «این تصمیم موافقان و مخالفانی دارد. تصور می کنم پادشاهی انگلیس همواره و به اندازه کافی از اتحادیه اروپا بهره برده است. از این نظر اگر انگلیسی ها از اتحادیه خارج شوند، شاید خیلی هم بد نباشد.

از سوی دیگر انگلیس بخشی از اتحادیه اروپا است و وقتی آمریکایی ها هم به آنها توصیه می کنند در اتحادیه بمانند، شاید این به نفع آنها باشد. برای این که ماندن یا رفتن از اتحادیه، تصمیمی تاریخی و بلند مدت است.»

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه پیش تر به انگلیس هشدار داده بود که خروج این کشور از عضویت اتحادیه اروپا می تواند به محرومیت این کشور از دستیابی به بازار واحد اروپایی بیانجامد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار