متخصص ارتوپدی و توانبخشی برضرورت ورزش درمانی در استخر برای تقویت عضلات کمر وستون فقرات قبل از افطار کامل تاکید کرد .

دکتر محمد انعامی علمداری درگفتگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ افزود : درماه مبارک رمضان ورزش درمانی در داخل استخر بعد از یک افطار سبک باید انجام شود وافراد افطاری کامل را بعد از ورزش میل کنند به عنوان مثال فعالیت های ورزشی در داخل آب مثل شناهای سبک وملایم پیاده روی در داخل آب در جهت های مختلف می تواند منجربه تقویت عضلات کمر وستون فقرات وعضلات اندامهای تحتانی می شود و ازدردهای عضلانی واستخوانی پیشگیری می کند .

این متخصص همچنین استفاده از شیرولبنیات وسبزیجات در وعده های غذایی و ورزش درمانی وتغذیه مناسب را یکی ازمهمترین راههای پیشگیری از پوکی استخوان دانست .

دکترانعامی همچنین استفاده نکردن از قهوه وسیگاررا در کاهش ابتلا به پوکی استخوان مفید برشمرد .

وی بااشاره به شیوع بیماری آرتروز یا تغییرات مفاصل مثل زانو لگن وفقرات کمروگردن هم افزود: جلوگیری از فشارهای مکانیکی و اصلاح نشستن و پا شدن وخم و راست شدن می تواند در کاهش این بیماریها موثر باشد .

این متخصص ارتوپدی همچنین خوردن شیروعسل وسبزیجات ومیوه های دارای انتی اکسیدان را در پیشگیری از این بیماریها بسیار مفید دانست

وی همچنین با اشاره به تاثیر استرس وفشارهای عصبی وکارهای سنگین بر دیسک وگرفتگی عضلات کمر گفت : پرهیز از فشارهای عصبی واسترس وخواب مناسب واصلاح شرایط نشستن در حین کار ومطالعه ورانندگی و برنداشتن جسم سنگین از بهترین روشهای پیشگیری از دیسک کمر وگرفتگی عضلات کمر هستند.

به گفته دکتر انعامی علمداری ورزش درمانی ،تقویت عضلات کمر ،عضلات اطراف مفاصل باروشهای مختلف زیر نظر متخصصان ومربیان ورزشی درداخل آب نیز از روشهای پیشگیری بروزاختلالات عضلانی اسکلتی وعصبی است .


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.