پرونده های ورودی به دادگستری هندیجان پنج درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس دادگستری شهرستان هندیجان به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: پرونده های ورودی به دادگستری این شهرستان در سال 94 نسبت به سال قبل از آن پنج درصد کاهش داشت.

سید محمود هاشمی افزود: پارسال شش هزار و 510 پرونده به دادگستری این شهرستان وارد شد که نسبت به تعداد شش هزار و 838 پرونده وارده در سال 93 ، پنج درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به تعداد پرونده های رسیدگی شده گفت: تعداد پنج هزار و 826 پرونده در سال 94 در دادگستری این شهرستان پرونده رسیدگی و حکم صادر شد.

رئیس دادگستری شهرستان هندیجان افزود: بیشترین آمار این پرونده ها در بخش جزائی مربوط به تهدید، ضرب و جرح عمدی و سرقت و در بخش حقوقی به مسائل و مشکلات حوزه خانواده مربوط می شود که برای کاهش این آمار علاوه بر آموزش نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه و مردم به منظور پیشگیری از وقوع جرم می باشیم.

هاشمی گفت: شهروندان به هیچ وجه فریب افرادی را که ممکن است به آنها مراجعه و اظهار نمایند رابطه دوستی یا فامیلی با قضات و پرسنل دادگستری داشته و می توانند در روند صدور احکام یا رسیدگی تغییر ایجاد کنند نخورند .

وی با اشاره سالروز شهادت مظلومانه شهید آیت الله بهشتی و هفته قوه قضائیه افزود: شهید بهشتی منادی اندیشه ناب اسلامی بود که با تفکر والای انقلابی خود استقرار پایه های نظام اسلامی را بر عهده داشت .

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.