رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ممیزی فیلم‌های سینمایی نباید دچار افراط و تفریط شود

مسئله اعتبارات و ممیزی‌ها در دستور کار کمسیون فرهنگی مجلس دهم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه درحوزه سینما مشکلات متعددی وجود دارد، گفت: یکی از این مشکلات موضوع بودجه است و متاسفانه ما اعتبارات کافی نداریم تا در اختیار مسؤلان سینمایی بگذاریم، اما به طور حتم باید در خصوص این مسئله کار ویژه‌ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید بین دستگاه‌های مختلف سینمایی چون حوزه هنری، وزارت ارشاد، شهرداری، بنیاد فارابی و بخش خصوصی هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد کنیم تا در راستای تامین اعتبارات به حوزه سینما کمک کنند.

رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یک خلاء هم در قانون‌گذاری ممیزی فیلم‌های سینمایی وجود دارد و این مسئله را در دستور کار قرار خواهیم داد تا در کارگروه‌های مجلس بررسی شود و به کمسیون بیاید و در نهایت به عنوان طرح در صحن علی مجلس به تصویب برسد.

وی تاکید کرد : مشکل دیگر سینما نظارت بر فیلم ها است، در واقع این ممیزی‌ها نباید دچار افراط و تفریط شود تا خروجی کار هم پاسخی به نیاز مردم در حوزه فرهنگ باشد و از طرفی  اتفاقاتی چون اکران برخی فیلم ها که در آخرباعث عذرخواهی مسئولان شد، تکرار نشود.

پژمانفر اظهار داشت: بحث نظارت وظیفه مهم این دوره از مجلس است و شاید نظارت کنونی برای دستگاه های دیگر کافی باشد، اما اینگونه نظارت در بخش فرهنگی کافی نیست و به طور حتم این نظارت ها در این دوره از مجلس برای فرهنگ بیشتر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : تلاش می کنیم با نظارت بیشتر تخلفات، اشتباهات و آسیب ها درحوزه فرهنگ را به حداقل برسانیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.