حسینی نیک گفت: هم اکنون شاید آسانترین کار این است که یارانه مستقیم به حوزه فرهنگ داده شود.

سید عباس حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در خصوص تأثیر اجرای طرح هایی چون «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» بر روی تولید و توزیع کتاب به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: همیشه دولت ها در همه دنیا یارانه‌ای را به حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهند، ولی ممکن است این یارانه مستقیم نباشد و به صورت غیر مستقیم به این حوزه اختصاص پیدا کند. البته فواید یارانه های غیر مستقیم بیشتر از فواید یارانه های مستقیم است.

وی افزود: اختصاص یارانه‌های غیر مستقیم نیاز به زیرساخت دارد و در این میان وجود سیستم مالی شفاف ضروری است، البته اطلاعات مرتبط با چنین سیستمی در کشور ما ناقص بوده و ما کمتر توانسته‌ایم یارانه غیر مستقیم بدهیم.

بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان اظهار داشت: هم اکنون شاید آسانترین کار این است که یارانه مستقیم به حوزه فرهنگ داده شود.

حسینی نیک ادامه داد: با اختصاص یارانه به حوزه فرهنگ از یک سو خوانندگان و مشتریان کتاب مورد حمایت قرار می‌گیرند و از سوی دیگر با حمایت از کتابفروشی ها، عملاً به روند توزیع کتاب در سطح کشور کمک می‌شود. نقش کتابفروشی ها در ایجاد سطح تماس کتاب با مردم، بسیار مهم و حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: گذاشتن شرط عضویت کتابفروشی‌ها در اتحادیه ها برای مشارکت آنها در طرح‌هایی مانند «کتابفروشی به وسعت ایران»، «عیدانه کتاب» و «تابستانه کتاب» کمک می کند که کتابفروشی‌های بیشتری عضو اتحادیه ها شوند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار