مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و امنیتی استان زنجان گفت:حکم 8نفر اعدامی طی سال گذشته به حبس ابد تبدیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛کریمی با بیان اینکه طی سال گذشته حکم ۸نفر اعدامی به حبس ابد تبدیل شده است که این امر به خاطر انجام برخی کارهای فرهنگی و رفتار مناسب فرد محقق شده است افزود: در حال حاضر دو هزار و ۱۲۲ نفر زندانی در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۳۴۲ نفر مشمول عفو مقام معظم رهبری شده‌اند که از این تعداد ۱۳۶ نفر آزاد شده و ۲۰۶ نفر نیز تقلیل مجازات داشته‌اند.

کریمی عنوان کرد : جرائم مربوط به سرقت ۲۰،۸۷ درصد، جرائم علیه اشخاص و اطفال همچون نزاع، تصادفات، قتل عمد، توهین و تهدید با ۱۰ درصد ،دیگر جرائم زندانیان استان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و امنیتی استان زنجان اظهار داشت: از مجموع زندانیان استان، ۲،۲۱ درصد یعنی ۴۷ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اعلام کرد :افزایش آمار اشتغال در زندان از اولویت‌های کاری این اداره کل است که در این رابطه ۶۳۷ نفر در زندان‌های استان مشغول به‌کار در کارگاه‌های خیاطی، فرش‌بافی، جوشکاری، نجاری و غیره و برخی نیز درزمینه صنایع‌دستی در داخل بندها مشغول فعالیت هستند.

کریمی گفت:در شرایط عادی بازگشت مجدد زندانیان به زندان بیش از ۲۵ درصد است که با ایجاد اشتغال و دوره‌های مهارت‌آموزی برای این افراد، رقم فوق به ۲ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: زندان ، حبس ، محکو ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.