استاندار یزد گفت: از طریق فرهنگ‌سازی و افزایش کیفیت محصولات داخلی می‌توان زمینه رقابت کالای داخلی را با خارجی فراهم کرد.

الگو برداری از تبلیغات کالای خارجی در حمایت از تولید داخل موثر استسید محمد میرمحمدی استاندار یزد در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم استفاده از کالاهای خارجی به منظور حمایت از تولیدات داخل اظهار داشت: ما باید عِرق ملی را با استفاده از مصرف کالاهای داخلی حفظ و افزایش دهیم.

وی در ادامه یادآور شد: از طریق فرهنگ‌سازی و افزایش کیفیت کالاهای داخلی می‌توان زمینه رقابت محصولات داخلی را با کالاهای خارجی فراهم کرد در این راستا همچنین استفاده از روش‌های تبلیغاتی نیز تاثیر گذار خواهد بود.

استاندار یزد با طرح این سوال که چگونه برندهای خارجی در کشورمان مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می‌گیرند خاطر نشان کرد: از روش‌ها و تبلیغاتی که برای مصرف کالاهای خارجی استفاده می‌شود می‌توان برای عرضه و تبلیغ کالاهای داخل الگو برداری کرد و به این شکل تولیدات داخل را مورد توجه قرار داد.

میرمحمدی با تأکید براینکه کیفیت تولیدات داخلی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، متذکر شد: لازم است در این زمینه واحدهای مختلف را از نظر تخصصی، فناوری تقویت کنیم همچنین با گسترش واحدهای پژوهشی می‌توان به تولید محصولاتی دست یافت که به لحاظ کیفیت و مرغوبیت از قیمت بالایی برخوردار باشد و علاوه بر بازار داخل راه ورود به بازار بین‌الملل را پیدا کند.

استاندار یزد یکی از روش‌های حمایت و مصرف تولید داخل را مبارزه با قاچاق کالا دانست و بیان داشت: باید دست قاچاقچیان را در این زمینه کوتاه کرد اما شاید از طریق مبارزه با قاچاقچیان نتوان به نتیجه مورد نظر دست پیدا کرد بنابراین اگر بتوان افرادی که به صورت غیر قانونی در این زمینه فعالیت می‌کنند را وارد چرخه تجارت داخل کرد، مسئله قاچاق و تولیدات داخلی تا اندازه‌ای بهبود پیدا می‌کند.

میرمحمدی با بیان اینکه برخی از کالاهایی که وارد کشور می‌شود از کیفیت لازم برخوردار نیست افزود: بسیاری از کالاهای چینی بار منفی دارند و مورد استقبال قرار نمی‌گیرند اما برای اینکه در بازار داخلی ما نمونه این کالاها وجود ندارد مورد پسند و توجه مصرف کنندگان قرار می‌گیرد بنابراین باید از روش‌هایی که منجر به ورود اجناس خارجی به داخل می‌شود استفاده کرد و کالاهای داخل را وارد بازار داخل و حتی بازارهای خارجی کرد. از این طریق می‌توان در امر کسب بازار هم موفق بود.

وی اظهار داشت: باید با گسترش واحدهای علمی و پژوهشی در حوزه فناوری با کالاهای خارجی برابری کرد و حتی از آنها پیشی گرفت همچنین می‌توان به منظور حمایت از تولید داخل اذهان عمومی را به استفاده از کالاهای داخل ترغیب کرد. 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار