ده ها تن از شهروندان کشور امروز در کابل مخالفت شان را در پیوند به روابط افغانستان با پاکستان ابراز کرده و خواهان قطع روابط تجاری کابل با اسلام آباد شده اند.

معترضان در کابل خواهان قطع روابط تجاری افغانستان با پاکستان شدند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،مظاهره کننده گان از دولت خواستند تا راه بدیلی برای کالای های تجاری افغانستان جستجو کرده و تاجران بعد از این کالای های مورد نیاز افغانستان را بجز کشور پاکستان، وارد کند.

آنان همچنان شعاری مرگ بر پاکستان زنده باد نظامیان کشور سر داده و مخالفت شان را با نظامیان پاکستان اعلام کرده اند.

آنان گفته اند که ساخت تاسيسات نظامی در تورخم تجاوز آشکار پاکستان بر خاک افغانستان است و این موضوع باید از جانب سازمان ملل مورد بررسی قرار بگیرد.

معترضان از سازمان ملل خواستند تا جلو دست اندازی و مداخلات پاکستان به خاک افغانستان را بگیرد.
این تظاهرات صبح امروز در پارک شهرنو کابل راه اندازی شده بود، معترضان شعارهای "مرگ به پاکستان"، "مرگ بر آی اس آی" سر می دادند.

تظاهرکنندگان، پاکستان را حامى تروريزم و دهشت افگنى در منطقه خوانده و گفتند که کمک نظامى و اقتصادى با پاکستان، به معناى حمايت از تروريزم است.

شماری از معترضان می گویند که آنان با مردم پاکستان مشکلی ندارد و فقط سیاست های نادرست رهبران آن کشور را تقبیح می کند.

این تظاهرات در حالی راه اندازی می شود که چندی قبل سربازان سرحدی کشور به دلیل ساخت تاسیسات نظامی در تروخم با نظامیان پاکستانی داخل جنگ شده اند.

در این جنگ گفته می شود که چندین تن از دو طرف کشته و زخمی شده اند اما در آخرین موارد مقام های افغانستان و پاکستان حاضر به گفتگو شدند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: افغانستان ، کابل ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.