عملیات رفع اساسی نشت روغن از ترانس‌های پست برق امیدیه صورت گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شرق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: رفع اساسی نشت روغن از ترانس‌های کیلو ولت تک‌فاز بانک‌های خازنی پست برق 400 کیلو ولت امیدیه 2 انجام شد.

محسن علی‌پناهی افزود: با توجه به نقش و لزوم آمادگی بانک‌های خازنی و ترانس‌های تک‌فاز تغذیه کننده آنها در پست برق 400 کیلو ولت امیدیه 2 و تأثیر آن در شبکه 400 کیلو ولت منطقه که همواره از اولویت‌های اصلی این ناحیه محسوب می‌شود، اقداماتی صورت گرفت.

وی گفت: نظر به قدیمی بودن این ترانس‌ها و وجود نشتی روغن از نقاط مختلف آن، ضروری بود قبل از شروع فصل گرما، اقدامات لازم برای رفع این مشکل اساسی از سه دستگاه ترانس اصلی و همچنین یک دستگاه ترانس ذخیره این پست برق در دستور کار قرار گیرد.

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه شرق برق منطقه‌ای خوزستان افزود: با هماهنگی و همکاری واحدهای مختلف شامل مدیریت‌های بهره‌برداری انتقال، فنی و مهندسی شبکه معاونت بهره‌برداری؛ امور ترابری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و شرکت تعمیر و نگهداری انتقال نیروی خوزستان عملیات تخلیه، فیلتراسیون، رفع نشت روغن، تزریق دوباره روغن و کلیه آزمون‌های فنی انجام شد و در نهایت پس از آماده‌سازی، ترانس‌های یاد شده با موفقیت در مدار قرار گرفت.

گفتنی است، بانک‌های خازنی پست برق 400 کیلو ولت امیدیه 2 نقش به‌سزایی در بهبود ضریب قدرت و ولتاژ شبکه 400 کیلو ولت منطقه دارند و این بانک‌ها همه‌ساله با شروع فصل گرما و افزایش بار به‌منظور بهبود وضعیت ولتاژ شبکه وارد مدار می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.