فرماندار شهرستان هشترود از خسارت 150 میلیارد تومانی سیل دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مستفید در جلسه مدیریت بحران خاطر نشان کرد:در حریم و بستر رودخانه های شهرستان هشترود تجاوز شده و عده ای  جایی در روخانه برای خود دست و پا نموده است که این باعث شده وقتی  سیل می آید باعث تخریب پلها و باغات مسیر رودخانه شود.

وی گفت: چندین عامل باعث شده سیل به ابنیه های فنی و معابر صدمه وارد کند که یکی از این عوامل، عامل انسانی است که با ریختن نخاله های خود در مسیر آب موجبات خسارت را فراهم می آورند.

وی گفت:وضعیت شهرستان هشترود در هنگام بارندگی حاد بوده و آب،برق،گاز و تلفن قطع شده بود که با تلاش نیروهای جهادی اداره برق هشترود برق روستاهای صدمه دیده از سیل وصل شد اما تا به حال قطعی آب و گاز و تلفن همچنان مردم را آزار می دهد.

بخشدار هشترود نیز در این جلسه گفت:سیل عظیم شهرستان هشترود به 80درصد باغات و محصولات کشاورزی آسیب جدی رسانده و پل های ارتباطی روستاهای بایقرارود،آغچه رود،ینگجه،بیک کندی،تارقلی و چند روستای بخش نظر کهریز را به طور کل تخریب کرده که متاسفانه هزینه بازسازی این پلها بالغ بر چند میلیارد تومان میباشد.

محمد رضا سلیم پور ادامه داد:از عموم خیرین و شهروندان هشترودی در تهران،دیگر کلانشهرها و هشترودیان خارج از کشور انتظار میرود که افراد سیل زده هشترود را با کمک های مالی خویش یاری نمایند زیرا وضعیت روستاهای آسیب دیده از سیل در هشترود و بخش نظر کهریز مناسب نمیباشد و نیازمند یاری هم وطنان نوع دوست میباشند.

وی اظهار داشت:کمک به زلزله زدگان مرداد ماه سال 91 اهر،هریس و ورزقان نقطه عطفی بود در جهت یاری رساندن به افراد حادثه دیده که قبل از اقدامات دولت،مردم فهیم ایران اسلامی به کمک زلزله زدگان شتافتند و توانستند در مدت زمان اندک بحران را مهار کنند و وضعیت این سه شهر را به حالت عادی برگردانند.

سلیم پور با انتقاد از مسئولین ادارات در بی توجهی به سیل اخیر و کمک نکردن به هم نوعان خودشان گفت: به غیر از رئیس و پرسنل اداره راه وشهرسازی هیچ یک از ادارات به حادثه دیدگان کمک نکردند و این باعث شد که کمک ها به حادثه دیدگان به کندی انجام گیرد.

بخشدار نظر کهریز هم در این جلسه گفت:اداره راه و شهرسازی در مهار این سیل عظیم نقش بسزائی داشت و به افراد خسارت دیده از سیل کمک میکرد.

نادر نادری افزود:مسئولین باید به فکر مردم بوده و کارهای مربوط به مردم را به نحو احسنت انجام دهند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.