مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گفت: 97میلیون مترمکعب آب آشامیدنی از سد کوثر برای استفاده ساکنان پنج استان جنوبی کشور رهاسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسلام قدمی افزود: این مقدار آب آشامیدنی از مهر ماه سال 94 تا پایان خرداد در اختیار استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، فارس و بخشی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

قدمی تصریح کرد: در این مدت 32میلیون مترمکعب از آب سد کوثر برای مصرف کشاورزان مناطق لیشتر و خیرآباد از توابع گچساران رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون دو و نیم میلیون متر مکعب برای صنعت و 50میلیون متر مکعب نیز برای سایر نیازها رها سازی شده است.

وی بیان کرد: ذخیره آب سد کوثر هم اکنون 388میلیون متر مکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

مسئول بهره برداری و اجرایی سد کوثر گچساران تصریح کرد: مجموع ورودی آب در سال آبی جاری به سدکوثر را 232 میلیون متر مکعب برآورد کرد و گفت: در این مدت 198 میلیون متر مکعب رهاسازی آب داشته ایم.

وی تصریح کرد: این سد سالانه آب آشامیدنی 20 شهرستان و دو هزار روستای استان های هرمزگان ، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تامین می کند.

قدمی گنجایش مخرن سدکوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: نرمال تراز این مخزن بتونی با سطح دریا 625 متر است.

سد کوثرآب آشامیدنی دو میلیون و 500 هزار نفر از مردم استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می کند.

سد کوثر (تنگ دوک) در فاصلهٔ 60 کیلومتری شمال غربی از شهر دوگنبدان ، در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و این سد به پیمانکاری شرکت سابیر ساخته و در اسفند 82افتتاح شد.
 
انتهای پیام /ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.