110 عدد سبد کالای مادران باردار در شهرستان مهاباد توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت مهاباد گفت : با مشارکت موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و با هدف ارتقاء وضع تغذیه زنان باردار نیازمند تحت پوشش ، برنامه حمایت تغذیه ای زنان باردار اجرا شد.

خانم مولوی ، رسیدگی به وضع زنان باردار را از اولویت های اصلی شبکه بهداشت و درمان مهاباد عنوان کرد و افزود : خانم های باردار دارای BMI کمتر از 18 و نیم در شروع بارداری و وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری ، هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و چند قلویی و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI ، مشمول دریافت سبد غذایی رایگان هستند.

وی با بیان اینکه این سبد کالایی را خانم های باردار از ابتدای شروع بارداری تا 6 ماه بعد از بارداری ، دریافت می‌کنند اضافه کرد : در اجرای این طرح ، جامعه هدف را مادران بارداری تشکیل می دهند که توسط مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شناسایی و برای دریافت سبد کالا به مرکز بهداشت این شهرستان معرفی می شوند.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت مهاباد خاطر نشان کرد : در دومین دوره اجرای این طرح ؛ سبد غذایی بین 110 خانم باردار واجد شرایط توزیع شد.

این سبدهای حمایتی با 15 قلم مواد غذایی شامل برنج ، لوبیا ، عدس ، گوشت مرغ ، نخود ، لپه ، ماکارونی ، عسل ، خرما ، تن ماهی ، پنیر ، روغن و حلوا شکری است که بین زنان باردار و شیرده توزیع شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.