کارشناس اصفهانی فوتبال کشورمان گفت : باشگاه ها نمی توانند در غیر از روز های فیفا به تیم ملی بازیکن بدهند و به همین دلیل کی روش باید بر اساس قوانین عمل کند .

چرخابی : کی روش مانند قوانین عمل کندحسین چرخابی کارشناس اصفهانی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، پاسخ گوی برخی سوالات در خصوص وضعیت این روز های تیم ملی فوتبال شد .
وی ابتدا و در پاسخ به این سوال که همواره باید در فوتبال کشور ما اولویت با تیم ملی باشد یا باشگاه ها عنوان کرد :نمی توان گفت اولویت با کدام است زیرا هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند اگر باشگاهی وجود نداشته باشد عملا تیم ملی هم نخواهد بود و تیم ملی نمی تواند بازیکنی انتخاب کند به طور مثال اگر حتی بگوییم برای انتخاب بازیکنان از آن ها تست هم بگیرند باز هنم نمی توان تیم ملی را تشکیل داد زیرا بازیکنان 
در باشگاه ها هستند که به آمادگی بالا دست پیدا می کنند . 

اگر ما بخواهیم این موضوع را در مثال بهتری شرح دهیم می توانیم بگوییم که تیم ملی مانند دانشگاه است و باشگاه ها مداراسی هستند که بازیکنان را برای حضور در تیم ملی یا دانشگاه آماده می کنند .

چرخابی در ادامه و در خصوص مشکلات پیش آمده در چند روز گذشته در اطرتف تیم ملی گفت : بزرگترین مشکل فوتبال ما بدون برنامه بودن است اگر حتی برای یک هم که شده مسئولان با همکاری باشگاه ها و تیم ملی برنامه ای را تنظیم و ارائه کنند هیچ ی از این مشکلات پدید نمی آید . به طور مثال باشگاه سپاهان در روزهای غیر از فیفا دی نمی تواند به تیم ملی بازیکن بدهدو تیم ملی هم حق گرفتن بازیکنی را ندراد . اما متاسفانه به دلیل بی برنامگی این اتفاق نمی افتد .

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه و در پاسخ به این سوال که تیم ملی ما نسبت به دیگر تیم های قاره کهن عقب است و چگونه می خواهد بدون برگزاری اردو های اضافی راهی مسابقات شود ، اظهار داشت : فوتبال ما حرفه ای است و کی روش نمی تواند به غیر از روز های فیفا دی بازیکنی از باشگاه ها بگیرد این مسایل مشخص است به طور مثال تیم ملی فوتبال اسپانیا نمی تواند در فینال لیگ قهرمانان بازیکنان ملی پوش را احضار کند یا بایرن مونیخ نمی تواند اجازه حضور بازیکنان را در تیم ملی فوتبال آلمان در مسابقات یورو ندهد .

 وی تاکید کرد:کسانی که در فیفا قوانین را نوشته اند و قوانین را وضع کرده اند از شرایط آگاهی بهتری داشتند

چرخابی در پایان و در مورد کی روش گفت :کی روش ، گواردیولا ، مورینیو و فرگوسن همه مربیان فوق العاده ای هستند و هر کدام از این ها بخواهند در تیم ملی حضور داشته باشند باید مقررات فیفا را رعایت کنند و اگر هرکدام از این ها بخواهند غیر از این عمل کنند خلاف قوانین است و ارزش ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار