مقام های محلی ولایت هلمند در غرب کشور می گویند که بیست تن از گروگان ها از سوی طالبان مسلح آزاد شدند.

بیست تن از گروگان ها در هلمند از سوی طالبان آزاد شدند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، میرزا حسین علیزاده عضو شورای ولایتی هلمند به خبرنگاران گفت: مسافرانی که صبح روزسه شنبه در مسیر شاهراه قندهار – هرات در ولسوالی گرشک ربوده شده بودند، پس از چند ساعت طالبان شماری از این گروگان ها را دوباره آزاد کرده اند.

روز گذشته طالبان در مسیر قندهار – هرات یک موتر مسافربری نوع ۳۰۳ و دو موتر باربری را متوقف کرده و ۲۵ سرنشین آن را با خود برده اند.

گفته می شود که طالبان پس از آنکه بیست و پنچ سرنشینان موتر مسافربری را با خود می برند، آنان از چندین موتر دیگر نیز گروگان گیری می کنند که کلا طالبان ۴۰ نفر را به گروگان می گیرند.

در همین حال آقای علیزاده، افزود گروه طالبان ۲۰ تن از مسافران که در میان شان زنان و کودکان هم شامل میباشد روز گذشته حوالی ساعت ۵:۰۰ بعد از اظهر آزاد کردند .

این عضو شورای ولایتی هلمند می گوید تا کنون پنچ تن از گروگان ها در اسارت طالبان به سر می برند و تا هنوز معلوم نیست که طالبان آنان را به کدام یکی از ولسوالی ها انتقال دادند .

برخی از رسانه ها نیز گزارش داده اند که طالبان صبح روز گذشته ۴۷ سر نشینان سه موتر را در مسیر قندهار – هرات به گروگان گرفتند که از این میان طالبان ۱۸ تن شان را بعد از چند ساعت دوباره آزاد کرده اند.

قوماندانی قول اردوی ۲۱۵ میوند با نشر خبرنامه ای نوشته است که از میان ۴۳ مسافر ربوده شده، ۱۸ تن شان دیروز صبح و ۲۰ نفر دیگر آنان شام روز گذشته رها شده و به قوماندانی امنیه ولسوالی گرشک تسلیم داده شدند.

میرزا حسین علیزاده می گوید در حال حاضر پنچ مسافر در قید طالبان به سر می برند، او همزمان گفت که نیروهای امنیتی کشور تلاش دارند تا منطقه بود و باش این مسافران را پیدا کرده و آنان را از چنگ طالبان آزاد کنند.

در همین حال قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می کند گفته است که طالبان از نزد شش مسافر باقی مانده تحقیق می کند.
انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، هلمند ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.