معاون ریاست جمهوری می‌گوید حکومت وحدت ملی مصمم است پروژه‌های کلانی را که در طول سالیان اخیر راکد مانده بودند را به بهره‌برداری برساند.

حکومت وحدت ملی پروژه‌های راکد را به بهره‌برداری می‌رساند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سرور دانش که در محفل امضای سه پروژه مهم توسط وزارت فواید عامه با شرکت‌های طرف قرار داد در کابل سخن می‌گفت افزود افتتاح بند مهم سلما، امضای تفاهمنامه توسعه بند کجکی، قرارداد بند برق بخش آباد ولایت فراه، آماده شدن تدارکات و قراردادهای نزدیک به ۲۰ بند دیگر، راه اندازی مجدد پروژه‌های راکد سرک‌ها و شاهراه‌ها و احداث لین‌های برق برای مناطق مختلف کشور و از آن جمله لین ۵۰۰ کیلو ولت ترکمنستان، تمدید لین ۲۲۰ کیلو ولت با ظرفیت ۳۰۰ میگاوات برق از دوشی الی بامیان و ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ دیگر از جمله پروژه‌های انکشافی مهم و حیاتی برای مردم افغانستان به شمار می‌روند.

دانش بر تطبیق همه پروژه‌های انکشافی تأکید کرد و افزود سه معیار مهم منافع ملی، موثریت اقتصادی و عدالت اجتماعی و انکشاف متوازن باید در تطبیق پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

معاون دوم رئیس جمهور افزود مردم افغانستان به انکشاف متوازن بسیار اهمیت می‌دهند زیرا در گذشته‌های تاریخ کشور مردم افغانستان شاهد ستم‌ها و بی عدالتی‌ها و تبعیض‌ها در تطبیق پروژه‌های انکشافی بوده‌اند.

سرور دانش علاوه کرد حکومت وحدت ملی افغانستان تصمیم گرفت است برای تحقق انکشاف متوازن و عدالت اجتماعی از یکسو و اجتناب از کشمکش‌ها و اختلافات سمتی و قومی از سوی دیگر لین ۵۰۰ کیلوولت را بر اساس مطالعات و دیزاین انجام شده از مسیر سالنگ و لین ۲۲۰ کیلو ولت را از مسیر دوشی الی بامیان به مناطق مرکزی انتقال دهد و تفاهمنامه تمویل دوشی- بامیان با بانک انکشاف آسیایی به تاریخ ۳۰ جوزای ۱۳۹۵ در ارگ به امضا رسید.

دانش به اهمیت پروژه سرک گردن دیوال اشاره کرد و گفت: سرک گردندیوال در واقع به عنوان یک دهلیز ترانسپورتی، شرق افغانستان را به غرب افغانستان وصل نموده و از لحاظ ایجاد کار و مؤثریت و رشد اقتصادی و تأمین منافع ملی نه تنها برای مناطق مرکزی بلکه برای همه کشور یک پروژه حیاتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.