امام جمعه خوی :ویژگی های برجسته و بعضا منحصر به فرد شهید بهشتی در قوه قضاییه به فرهنگ عمومی تبدیل گردد که برای کارگزاران و قضات محترم دادگستری بسیار راه گشا خواهد بود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی در ملاقات با مسئولان و قضات دادگستری شهرستان خوی که به مناسبت هفته قوه قضاییه در دفتر امام جمعه صورت گرفت طی سخنانی مبسوطی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و هفته قوه قضاییه و تسلیت سالگرد شهادت آیت ا.. شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران ایشان که در انفجار حزب جمهوری اسلامی توسط منافقین کوردل به شهادت رسیده بودند اظهار داشت: ضرورت دارد ویژگی های برجسته و بعضا منحصر به فرد شهید بهشتی در قوه قضاییه به فرهنگ عمومی تبدیل گردد که برای کارگزاران و قضات محترم دادگستری بسیار راه گشا خواهد بود.

 از قبیل داشتن نظم در کارها،سعه صدر و تحمل مخالف،واقع بینی که در قضاوت بسیار مهم است،احترام به دیدگاه های دیگران،قدرت استدلال و اقناع اشخاص،قدرت بالای تحمل بی مهری ها،قدرت قوی مدیریتی و داشتن روحیه تشکیلاتی

وی در ادامه تصريح کرد: بخش های مهم اجرایی و قضایی کشور مدیون آن شهید بزرگوار هستند چون تربیت یافتگان حوزوی و دانشگاهی آن بزرگوار بودند که در ادوار مختلف بویژه دوران بحرانی اوایل پیروزی انقلاب توانستند کشور را نجات بدهند .

 حجت الاسلام شکوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به قضات حاضر در جلسه اظهار داشت :این همه روایاتی که در ارتباط با اهمیت و سنگینی کار قضاوت وارد شده است و بسیار بر این موضوع تأکید گردیده بخش مهم این تأکیدات به خاطر وجود حق الناس در کار قضاوت است همان حق الناسی که امام حسین(ع) روز عاشورا فرمود هر کس حق الناس بر عهده دارد در رکاب ما نجنگد.

وي افزود:قضات محترم باید عنایت ویژه داشته باشند که خدایی نکرده در قضاوت های آنها حقوق مردم ضایع نشود.

 

امام جمعه خوی رمز موفقیت دادگستری ها در شهرستانها را انسجام قضایی برشمرد و اظهار داشت: باید همه بخش ها همدیگر را تقویت و به یکدیگر کمک بکنند تا بتوانند وظایف سنگین خود را انجام داده و به نتیجه برسند .

 وی با اشاره به بعضی از معضلات و مشکلات اجتماعی و بعضا اداری که در بخش های مختلف مراکز دولتی و قضایی به وجود می آید ریشه آنها را ضعف های مدیریتی و نظارتی برشمرد و تاکيد کرد: اگر نظارت قوی باشد نوبت به این موج آفرینی ها و بعضا مچ گیری ها نخواهد رسید که دشمنان از آنها سوءاستفاده می کنند.

 حجت الاسلام شکوری در پایان سخنان خود گفت: همه مردم بویژه مسئولان نظام و به خصوص قضات محترم نیاز دارند هفته ای حداقل یک کلاس اخلاق برگزار بکنند و این کاری است که بزرگان مراجع ما و شخصیت های برجسته علمی از علمای اخلاق درخواست می کردند که آنان را نصیحت بکنند اگر این کار عملی بشود جلوی بخش مهمی از آسیب پذیری ها گرفته خواهد شد.

 لازم به ذکر است که در ابتدای این جلسه جناب آقای حسن زاده ریاست محترم دادگستری گزارش مبسوطی از عملکرد یکساله دادگستری خوی و برنامه های هفته قوه قضاییه که به صورت پرسش و پاسخ در 40 مسجد خوی و حومه برگزار شد ارائه کردند و جناب حجت الاسلام آقای علیزاده دادستان محترم موضوعاتی را در زمینه عملکرد دادستانی و مشکلات مربوطه مطرح کردند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.