مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند واگذاری تدریجی مأموریت حاکمیت قانون به مقامات کوزوو آغاز شده است.

اتحادیه اروپا مأموریت حاکمیت قانون را به کزوو واگذار کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِ‌بی‌سی نیوز، مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند واگذاری تدریجی «یولکس،» مأموریت اتحادیه اروپا برای حاکمیت قانون در کوزوو (EULEX)، را به مقامات این کشور آغاز کرده‌اند. از این پس، مأموریت یولکس تنها نظارت، آموزش و ارائه مشاوره به مقامات کوزوو در راه مبارزه با دخالت‌های سیاسی و نظارت بر پرونده‌های حساس خواهد بود. همچنین انجام تحقیقات جنایی و برگزاری جلسات محاکمه‌های دادرسی در کزوو از این به بعد بر عهده مقامات این کشور خواهد بود و اتحادیه اروپا تنها موارد فوق‌العاده را پیگیری خواهد کرد.   

یولکس آذرماه 1387 به طور رسمی در کزوو و بلافاصله پس از اعلام استقلال این کشور از صربستان، آغاز به کار کرد. مقر این نهاد اروپایی در پریشتینای کوزوو است. مأموریت یولکس اجرای حاکمیت قانون در کوزوو و مشارکت در بخش‌های قضایی، پلیس و گمرک این کشور در راستای هموار کردن مسیر پیوستن این کشور تازه استقلال یافته به اتحادیه اروپا بود. 

جمهوری کوزوو کشوری در شبه‌جزیره بالکان  است. کوزوو در سال 2008 (1387)، از صربستان اعلام استقلال کرد اما صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. 108 کشور جهان تا 14 اوت 2014، کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند. این کشور به عضویت نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول درآمده ‌است. اما روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت استقلال کوزوو را به رسمیت نشناخته‌اند. به همین دلیل است که این کشور هنوز به عضویت سازمان ملل درنیامده ‌است.   



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار