مربی سابق تیم ملی بسکتبال جوانان جوان گرایی بائرمن در تیم ملی را کار بزرگی دانست و اطمینان خاطر داد به زودی این جوانان جای بزرگان را پر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی ایزد پناه مربی اسبق تیم ملی جوانان و در گفت و گو با رادیو ورزش گفت:  امسال بائرمن با جوان گرایی که در تیم ملی انجام داد دست به کار بزرگی زد. البته این کار باید زودتر از این کار انجام می شد. اوایل نتایجی که بدست آمد، شاید خیلی قابل قبولی نبود. طبیعی است در شروع کار تغییر تیم ملی قطعاً تبعاتی خواهد داشت و با باخت هایی مواجه خواهند شد. جوانان ما پتانسیل بسیار بالایی دارند و اگر کمی صبور باشیم، مسلماً آنان در آینده می توانند جای بزرگان را پر کنند.

وی اظهار داشت: سال 1382، تیم ملی جوانان ایران در بازیهای آسیایی کویت، نائب قهرمان مسابقات شد و توانست سهمیه جهانی را کسب کند؛ در آن تیم، بازیکنان شاخصی ازجمله: حامد حدادی، اوشین ساهاکیان، جابر روزبهانی و... حضور داشتند. به نظر من آن تیم پتانسیل بسیار خوبی داشت؛ ما حتی با آن تیم توانستیم در امیدهای آسیا، قهرمان شویم و برای اولین بار با 40 امتیار در یک روز به یادماندنی در تهران، با اقتدار تیم چین را شکست دهیم. 6 بازیکن از آن تیم، به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمدند؛ حدادی و ساهاکیان همچنان در تیم ملی حضور دارند.

ایزدپناه ادامه داد: واقعیت این است که روی تیم های پایه، برنامه ریزی مناسبی نداشته ایم.  باید به مربیان تیم های پایه توجه بیشتری شود و امکانات بیشتری در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند دانش خود را به بازیکنان انتقال دهند.

مربی سابق تیم ملی جوانان تصریح کرد: اکنون در تلاش هستیم برای تیم ملی نوجوانان اردویی تدارک ببینیم، اما ترافیک اردویی وجود دارد؛ تیم های ملی بزرگسالان، جوانان و تیم ملی "ب" در اردو هستند و شرایطی وجود ندارد که بتوان  برای 3 تیم همزمان اردو برگزار کنیم.ایزدپناه خاطرنشان کرد بارها برای مشحون نامه نوشتم و تذکر دادم ما تنها در فصل تابستان می توانیم از نوجوانان خوب استفاده کنیم و آنان را برای مسابقات آماده کنیم.  پیشنهاد تور شمال کشور را به فدراسیون ارائه شده اس که مشحون و توفیق، قول همکاری دادند؛ برخی استان ها هم اعلام آمادگی کرده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار