با توانایی‌هایی که از ایرانی‌ها سراغ دارم، ایران می‌تواند نفوذ بر عکس فرهنگی در جهان داشته باشد.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درگفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به توان نفوذ فرهنگی ایران گفت: من از ابتدای انتصاب و شروع مسئولیت خود به موضوع سند vod اشاره کرده‌ام و به نظرم با جامعه‌ی ایرانی خارج از کشور که داریم و باتوانایی‌هایی که از ایرانیان سراغ دارم، می‌توانیم نفوذ برعکس در جهان داشته باشیم. هرچند که اعتقاد دارم هم اکنون نیز این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص موضوع ولنگاری فرهنگی اظهار داشت: بخش عمده بیانات رهبر انقلاب ولنگاری فرهنگی در حوزه فضای مجازی است، فضای مجازی واقعیتی است که مسائلی را به جامعه تحمیل می‌کند و اگر ما نتوانیم این خلاء را با محتوای ارزشمند پر کنیم دیگران استفاده می‌کنند و این خلاء را پر خواهند کرد. 

ایوبی با بیان این مطلب گفت : سند VOD سند ایران است، ما باید بتوانیم از این فرصت که تکنولوژی و فناوری ایجاد کرده استفاده کنیم. این سند راه را بر قاچاق و کار غیرمجاز می‌بندد و یک فیلترینگ دارد که تمام آثار و محتوایی که در این سند آپلود می‌شود را بازبینی می‌کند و همه مردم با خیال راحت از محتوای آن محصولات را استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: در درجه اول سینما، فیلم سینمایی (بلند و کوتاه) و سپس حوزه موسیقی و هنرهای دیگر به این سند می‌پیوندند. در سینما تولیداتی در طول این سه دهه داریم که در دسترس مردم نیست، مانند فیلم‌های کودک و نوجوانی که برای این رده سنی شیرین و جذاب است و صد بار هم اگر تماشا کنند سیر نمی‌شوند. این سند موجب رونق اقتصادی سینما نیز می‌شود.

ایوبی با تقدیر از تعامل رئیس رسانه ملی اظهار داشت: از آقای دکتر علی‌عسگری تشکر می‌کنم. ایشان رویکر خوب و مثبتی دارد و فکر می‌کنم صحبت‌هایی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص سینما داشته‌اند، البته بنده نیز قرار ملاقاتی با رئیس رسانه ملی خواهم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: ما صدا و سیما و سینما را در کنار هم می‌بینیم و می‌دانیم. تعامل این دو، بر محتویات آثار سینمایی اثرگذار شود و سینماگران ما اگر بدانند کارهایشان در تلویزیون خریداری دارند و پخش می‌شود رعایت بسیاری از هنجارها و نُرم‌ها را می‌کند.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.