تبریز؛

آذربایجانی‌ها 40 لیتر بیشتر از استاندارد آب مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر 150 لیتر در شبانه‌روز در نظر گرفته شده که متاسفانه این رقم در استان ما بیش از 190 لیتر در شبانه‌روز‌ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ایمانلو اظهار داشت: این شرکت در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب بیش از یک میلیون و 122 هزار فقره انشعاب آب در 59 استان با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 927 هزار نفر ارائه می‌کند که 100 درصد جمعیت مناطق شهرنشین استان از این نعمت الهی بهره‌مند هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته و استان ما نیز از این حیث مستثنی نبوده و بخش زیادی از آب شرب شهروندان به صورت فرا استانی و با صرف هزینه‌های زیاد تامین می‌شود از این رو اهمیت آن در کشورمان بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: میزان بارندگی در ایران یک سوم متوسط جهانی و حدود 250 میلی متر در سال است و همچنین متوسط سرانه آب تجدید شونده نیز در کشور ما نسبت به سایر کشورها در سطح پایینی قرار دارد بنابراین اگر بخواهیم بر مشکل کم‌آبی فائق آییم باید الگوی مصرف آب را رعایت کرده و بهینه مصرف کنیم از این رو لازم است مشترکان و همشهریان عزیز نهایت دقت و صرفه‌جویی را در استفاده صحیح آب مدنظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی ضمن درخواست مجدد از همشهریان و مشترکان در خصوص عدم اسراف آب شرب بهداشتی و صرفه‌جویی در خصوص این مایه حیات گفت: آب ارزشمندترین عطیه الهی و مهم‌ترین عامل تداوم حیات موجودات زنده و رکن اصلی توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: فقدان یا کمبود این مایع حیات بخش موجب اختلال در زندگی شهروندان و بروز نابسامانی های فراوان می‌شود در این زمینه برای جلوگیری از اسراف و هدر روی آب، الگوی صحیح مصرف آب برای هر نفر 150 لیتر در شبانه‌روز است که متاسفانه این رقم در استان ما بیش از 190 لیتر در شبانه روز بوده و امیدواریم شهروندان محترم با رعایت آنها و دقت در نحوه مصرف آب از اتلاف بیشتر مایه حیات جلوگیری کنند.

ایمانلو افزود: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم را برای مدیریت بهینه منابع آب و استفاده درست و صحیح اتخاذ کرده است. در این زمینه شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی نسبت به تهیه تعدادی از ابزارهای کاهنده مصرف از واحدهای تولیدی دارای استاندارد اقدام کرده و ابزار مذکور را از طریق ثبت نام در سایت با تکمیل فرم ثبت‌نام به صورت تلفنی با اعلام شماره اشتراک و حضور در ادارات تابعه کلانشهر تبریز بصورت نقد و اقساط در اختیار مشترکین محترم قرار می‌دهد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.