فرماندار ریگان گفت: گرمای بالای 47درجه وبروز پدیده ریزگردها در این شهرستان مشکلاتی را برای روزه داران ریگانی به وجود اورده است

روزدارها وخرماها کلافه از گرمابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری گفت: پدیده ریزگردها که از چند روز قبل اسمان شهرستان ریگان پدیدار شدند مشکلات تنفسی را برای شهروندان ریگانی به وجود اورده اند .

وی بااشاره به اینکه این ریزگردها کاهش دید را در تعدادی از محورهای روستایی در پی داشته است اظهار کرد:هر لحظه بر غلظت ریزگردها افزوده میشود .

فرماندار ریگان تصریح کرد:این ریزگردها که مدتی است میهمان شهروندان ریگانی شده اند قصد ترک کردن از این شهرستان کویری را ندارند .

باقری افزود این ریزگردها که منشا محلی دارند واز جایی نشات نمی گیرندبه دلیل از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه در اثر خشکسالیها ایجاد شده اند

وی گفت تا کنون برای مهار ریزگردها در این شهرستان اقداماتی صورت نگرفته است ودر صورت عدم مهار انها شرق استان متروکه خواهد شد .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تا کنون تعداد زیادی به مرکز بهداشتی در مانی در اثر گرمای شدید وبروز پدیده ریزگردها مراجعه نموده اند تصریح کرد: تمامی مراکز بهداشتی ر مانی ریگان د حالت اماده باش قرار دارند .

باقری یاد اور شد دمای هوا در حاشیه شهرستان در روستاهایی مانند: دهرضا ، ملک آباد ، شیر آباد و روستاهای حاشیه کویر به بالای 47 درجه ی سانتیگراد می رسد که این امر ساکنان این اهالی را با مشکلاتی مواجه کرده است

وی افزود گرمای بیش از حد این شهرستان سبب شده نخلهای خرما ، این گرما را تحمل نکنند و رنگ خوشه های خرما زودتر از همیشه به قرمزی بگراید.
انتهای پیام/ح
برچسب ها: ریگان ، گرما ، ریزگردها ، خرما ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار