جبران کمبود محیط‌بان در کهگیلویه و بویراحمد با فرهنگ‌سازی رسانه‌ها

مدیرکل محیط زیست با بیان این که 80 محیط‌بان برای حفاظت از محیط زیست استان بسیار کم است، جبران کمبود محیط‌بان در استان را تنها در گرو فرهنگ‌سازی رسانه‌ها ذکر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از نظر تنوع زیست محیطی در کشور از استان‌های برخوردار به شمار می‌رود.
 
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخی از داشته‌های ما را نه تنها سایر استا‌ن‌ها بلکه کشورهای منطقه هم ندارند، افزود: استان در زمینه‌ها مختلف از جمله در حیطه گیاهی و جانوری از استان‌های غنی کشور در زمینه زیست محیطی به شمار می‌رود.
 
وی گفت: تنوع جانوری در مناطق مختلف استان یکی از داشته‌های مهم در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که در حفظ نسل‌ آن‌ها همه وظیفه بر عهده داریم.
 
هاشمی برای مثال به تنوع گونه پرندگان استان اشاره کرد و گفت: تنوع این گونه از جانوران در استان ما به اندازه‌ای است که تنها 27 گونه پرنده از انواع شکاری در استان داریم.
 
وی گفت: امسال شرایط خوبی برای افزایش تعداد پرندگان در مناطق مختلف استان از جمله مناطق حفاظت شده داریم.
 
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اما یکی از مشکلات استان ما به تعداد کم محیط‌بانان برمی‌گردد که موجب بروز مشکلات زیادی برای حفظ میراث گرانبهای زیست محیطی در استان شده است.
 
وی گفت: این تعداد محیط‌بان باید در 312 هزار هکتار از مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد کار حفظ و حراست از گونه‌های مختلف را بر عهده داشته باشند که کاری سخت و طاقت‌فرسا به شمار می‌رود.
 
هاشمی یکی از راه‌های توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را توجه به ظرفیت‌های مهم زیست محیطی دانست و افزود: برای نمونه در حوزه گردشگری می‌توان از این ظرفیت بزرگ خدادادی استفاده کرد.
 
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی سودجویی‌ و منفعت‌طلبی‌ها که برای دستبرد به محیط زیست وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبل از این که قوه قهریه را به کار ببریم باید برای کنار گذاشتن این فرهنگ غلط در استان از طریق رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی فرهنگ‌سازی انجام شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.