از ورود هفت محموله وارداتی به ارزش 68 هزار و 938 دلار به داخل کشورجلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر تمام اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد‌های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر این صورت تمام محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

رضا دهدشتی‌زاده افزود: در اردیبهشت ماه امسال 893 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی گفت: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد یک‌هزار و 6 نمونه که شامل 820 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و 325 نمونه برای تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کار‌شناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، ارسال شده‌اند.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان افزود: در این مدت تعداد 893 گواهینامه برای کالاهای وارداتی صادر شده و از ورود 7 محموله وارداتی به ارزش 68 هزار 938 دلار به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده و با همکاری ادارات کل گمرک آبادان و خرمشهر به خارج از کشور مرجوع گردیده است.

دهدشتی‌زاده گفت: از ورود خسارت مستقیم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 101 میلیون ریال به مصرف‌کنندگان داخلی جلوگیری به عمل آمده است که از جمله آنها می‌توان به لوازم خانگی، اسباب‌بازی و سرپیچ لامپ اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.