عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید بحران هزینه‌های عمومی کشور را کنترل کنیم.

باید بحران هزینه‌های عمومی کشور را کنترل کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا کاتب نماینده مردم گچساران در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت در صحن علنی مجلس گفت: در حال حاضر دولت سه بحران را در کشور اعلام کرده است؛ بحران آب، بحران محیط زیست و بحران صندوق‌های مالی. 

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بحران پیش روی کشور، بحران هزینه‌های عمومی جاری دولت است گفت: در سال‌های 93- 94- 20 هزار میلیارد تومان هزینه جاری کشور افزایش پیدا کرده است. همچنین در سال‌های 94 تا 95 هم 37 هزار میلیارد تومان بودجه جاری کشور رشد پیدا کرد امسال هم باید 208 هزار میلیارد هزینه جاری کشور را پرداخت کنیم که بنده معتقدم دولت در سال 95 به 208 هزار میلیارد تومان درآمد دست پیدا نخواهد کرد.

کاتب در با اشاره به راه‌های دستیابی به درآمدهای کشور بیان داشت: اگر دولت با همین روند ادامه دهد  بودجه جاری کشور 40 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید جلوی هزینه‌های جاری کشور را بگیریم بیان داشت: ابتدا باید دولت در این زمینه یک اقدام انقلابی انجام دهد، دوم اینکه همه قوای کشور باید به دنبال کاهش هزینه‌های کشور باشند و سوم اینکه خودش را کوچک کند وگرنه نمی‌شود به این نحو کشور را اداره کند.

کاتب در ادامه با اشاره به دغدغه‌های رهبری در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر طبق اطلاعات واصله روزانه 3 هزار و 300 میلیون کانتینر کالا از مبادی ورودی بدون کنترل وارد کشور می‌شود یعنی ما معادل 25 میلیارد دلار بیشتر از درآمد نفتی کشور واردات قاچاق داریم که اگر این موضوع برطرف نشود نمی‌توان درآمدهای کشور را اداره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار