پایانه مسافری مرز شلمچه تا پایان تیرماه امسال به بهره برداری می رسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار خرمشهر  در جلسه ستاد اربعین شهرستان خرمشهرگفت: به منظور خدمت رسانی مناسب و تسهیل امور زائران اربعین حسینی(ع) ۹ کمیته شامل امنیت و انتظامی، فرهنگی و آموزشی، اسکان و تغذیه و اعزام، بهداشت و درمان، اطلاع رسانی، خدمات شهری، زیرساخت ها و امداد و نجات تشکیل شده، مسئول و اعضای هر کمیته مشخص و شرح وظایف آنان در قالب لوح فشرده به روسای کمیته ها تحویل داده شد.

ولی اله حیاتی از ورود استان های فارس، تهران و کهگیلویه و بویراحمد در قالب استان های معین خرمشهر در اربعین امسال خبر داد و افزود: مسئولان کمیته های ستاد اربعین باید در راستای رفع نواقص و کاستی ها، نسبت به برقراری ارتباط و تعامل  با استان ها و شهرستان های معین خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه وزیر کشور امسال رئیس ستاد اربعین در کشور و ریاست این ستاد در استان بر عهده استاندار است، از ابلاغ دستورالعمل جامع ستاد اربعین کشور به استان و از استان به ستاد شهرستان خبر داد.

فرماندار خرمشهر با تاکید بر اینکه مسئولان کمیته باید با همتاهای خود در شهرستان های معین و مدیران کل خود به عنوان روسای کمیته استانی تعامل مستمر داشته باشند، گفت: این ستاد، ستاد سیاستگذاری است و مشکلات هر کمیته باید در قالب کمیته های استانی بررسی و رفع  شود و رونوشت مشکلات موجود را به فرمانداری به عنوان مسئول ستاد بفرستند.

حیاتی افزود: پایانه شلمچه به عنوان بزرگترین پایانه مرزی کشور با عراق به وسعت هشت هزار مترمربع و دارای  ۱۸ گیت ورودی و خروجی، در تیرماه به بهره برداری می رسد که امسال با وجود این پایانه شاهد پوشش روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر در اربعین حسینی خواهیم بود .

وی همچنین از احداث پارکینیگ بزرگی با استفاده از ظرفیت شهرستان معین در شهرستان خبر داد و گفت: با تعریف این پارکینگ و تعبیه دو دور برگردان شاهد کمتر شدن گره های ترافیکی  در سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.