ما با توجه به موازی‌کاری برخی از نهادها و ارگان‌های فرهنگی و لزوم جلوگیری از آن، نیاز به تحول فرهنگی داریم.

حمید داوودآبادی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر این امر که ما نیاز به تحول فرهنگی داریم، اظهار داشت: به قول مقام معظم رهبری «انقدر کم کاری فرهنگی شده که اگر موازی کاری هم شود، نمی‌تواند آن را جبران کند». البته موازی‌کاری تا دلتان بخواهد در حوزه مدیریت فرهنگی هست و به نظر می‌رسد، اگر یکی از نهادها  یا ارگانهای فرهنگی کشور تعطیل شود سودآور خواهد بود؛ زیرا سالانه ده‌ها میلیون تومان بودجه صرف این نهادها می‌شود و این در صورتی است که ما سازمان‌های دولتی فرهنگی زیادی داریم و در مقابلش خروجی فرهنگی چندانی نداریم؛ یعنی خروجی فرهنگی نهادهای دولتی کمتر از خروجی فرهنگی مراکز شخصی و خصوصی است.

وی افزود: بزرگترین آفت سازمان‌های دولتی این است که بیش از 85 درصد بودجه‌ای که به آنها اختصاص پیدا می‌کند، صرف بدنه سازمان می‌شود ولی این امر در مورد وضعیت مراکز خصوصی صدق نمی‌کند.

داوودآبادی گفت: مسئولانی که برای حوزه فرهنگی جامعه تصمیم می‌گیرند، باید بنشینند و نگاه کنند که وجود یک سازمان  فرهنگی چه تأثیری بر روی فرهنگ دارد؛ سپس اگر دیدند که تأثیری ندارد آن سازمان را تعطیل کنند و یا با سازمان های دیگر ادغامش کنند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: مدیران ارشد فرهنگی باید غیرت فرهنگی به خرج بدهند و نهادها، بنیادها و سازمان‌های فرهنگی که سودی برای فرهنگ جامعه ندارند را تعطیل کنند.

یادآور می‌شود هم اکنون مؤسسه شهید کاظمی نجف آباد چاپ دوم کتاب «تبسم های جبهه» را با شکلی جدید منتشر کرده است.
 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار