وزارت خارجه آمریکا از برگزاری کلاس های آموزش آنلاین برای پناهجویان سراسر جهان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت کوآرتز، مهاجران با آواره شدن از کشور خود، با مشکلات بیشماری روبرو شده اند که شاید از دست دادن مدارک آموزشی برایشان بسیار کوچک باشد؛ اما این طور نیست. مهاجرانی که به کشورهای دیگر سفر می کنند، اغلب قادر نیستند مسیر تحصیلی و شغلی پیشین خود را ادامه دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا یک راهکار جدید برای این مشکل ارائه کرده است و آن "آموزش آنلاین" است. امروز (20 ژوئن) وزارت امور خارجه آمریکا همکاری خود را با یک برنامه آموزشی آنلاین به نام "کورسِرا برای پناهندگان" اعلام می کند. پناهندگان سراسر جهان می توانند به صورت رایگان در هزاران کلاس مختلف آموزشی شرکت کنند. گروه های خصوصی که از پناهندگان کشورهای مختلف حمایت می کنند به همراه خود پناهجویان می توانند در دوره های "کورسِرا برای پناهندگان" ثبت نام کنند.

به نوشته کوآرتز، با تشدید بحران مهاجران، مشکل اشتغال به یک نگرانی جهانی تبدیل شده است. "اوان رایان،" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آموزشی و فرهنگی اعلام کرد: این برنامه آموزشی جدید قصد دارد مهارت های مهمی که به مهاجران در اقتصاد جهانی کمک می کند را به آنها آموزش دهد. در این برنامه آموزشی سخنرانی هایی در خصوص موضوعات مختلف ارائه می شود.

مدیر این برنامه آموزشی گفت: گام برداشتن در یک مسیر شغلی جدید به سادگی تماشای تعدادی سخنرانی نیست. حتی آنهایی که به دنبال ادامه مسیر شغلی پیشین خود هستند، نباید به یک سخنرانی اکتفا کنند. بیشتر این کلاسها به زبان انگلیسی است؛ اما تلاشها بر این است که زیرنویس هایی به زبانهای دیگر به این سخنرانی ها اضافه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار