یک مفسر قرآن گفت: نگاه ما به حرم اهل بیت(ع) بیشتر از منظر گرفتن حاجت و شفا است در حالی که می توان از طریق جشنواره بین المللی امام رضا(ع) سبک و سیره حضرت ثامن الحجج(ع) را تبیین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل بهرامپو افزود: نه فقط سیره حضرت رضا(ع) بلکه اگر آموزه های گفتاری و رفتاری همه ائمه (ع) در قالب هایی همچون کتاب، فیلم را به شیوه صحیح و مطلوب و به دور از اطناب به مردم منتقل شود، قطعا پذیرای آن می شوند.

وی با اشاره به نگارش کتاب پنج جلدی «زندگی با قرآن» گفت: می توان چنین کارهایی را نیز برای امام رضا(ع) انجام داد و از آیاتی از قرآن که ایشان در بیانات خود استفاده و یا برداشت و معنا کرده اند را الهام گرفت چراکه امام(ع) در احادیث خود شواهد قرآنی آورده اند؛ اینچنین برخوردی با سیره رضوی انسان را به خیلی چیزها می رساند.

این مفسر قرآن افزود: باید بیاموزیم همانطور که نوشیدن آب در بین نماز تکبیر ما را باطل می کند و باید دوباره قامت ببندیم زیارت هم آدابی دارد و باید آداب زیارت عرفانی را آموخت و از هر نقطه ای در ایران یا جهان که قصد زیارت حضرت رضا(ع) را کردیم باید تکبیر گفته و پیمان ببندیم.

مولف مجموعه پنج جلدی «زندگی با قرآن» درباره نقش نخبگان در وارد کردن سیره و آموزه های رضوی به سطح جامعه و مواجهه مردم با آن گفت: باید در کنار مستندهایی که به زندگی علمای مرحوم می پردازد، سبک زندگی علمای حیّ و حاضر را نیز تصویر کرد تا مردم ببینند و دریابند که سیره امامان (ع) قابل الهام گرفتن و پیاده کردن است.

بهرامپور درباره نقش جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در تبلیغ و ترویج آموزه های رضوی افزود: جشنواره می تواند فرهنگ مردم را ارتقاء داده و ذهن آنها را از قشری گری باز دارد، چراکه نگاه ما به حرم اهل بیت(ع) بیشتر از منظر گرفتن حاجت و شفا است در حالی که می توان از طریق این جشنواره سبک و سیره حضرت(ع) را تبیین کرد تا مردم در پی ادامه دادن مسیر برحق ایشان باشند.

انتهای پیام/س - س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.