رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از صادرات بیش از 506 تن تخم مرغ از پایانه مرزی باجگیران به ترکمنستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، علیرضا قدرتی گفت: طی سه ماه گذشته، بیش از 506 تن تخم مرغ طی 22 فقره گواهی صادراتی و 24 تن خوراک و مکمل طیور طی یک فقره گواهی صادراتی از پایانه مرزی باجگیران به ترکمنستان صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت 785 هزار و 70 قطعه جوجه یک روزه گوشتی طی 33 فقره گواهی صادراتی و50 دام سنگین طی 5 فقره گواهی صادراتی به ترکمنستان صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به نظارت این شبکه بر صادرات دام و فرآورده های خام دامی در پایانه مرزی باجگیران افزود: مشوق های صادراتی می تواند به رونق صادرات این حوزه در بازارهای منطقه کمک کند.

قدرتی با بیان اینکه دامپزشكي درارتقاي سلامت وكيفيت محصولات دامي نقش سازنده ای دارد، تصریح کرد:شبکه دامپزشكي در راستاي سياست‌هاي دولت تدبیر و امید، گام‌هاي بسيار موثري را براي تسهيل صادرات برداشته كه نظارت و صدور گواهي بهداشتي دامپزشكي براي محموله‌هاي صادراتي از جمله آن اقدامات است.

قدرتی گفت: افزایش صادرات یکی از پتانسیل های مثبت در راستای ارتقاء شاخص های تولید ملی است که در این بین صنعت دام و طیور را می توان از ارکان اصلی صادرات غیرنفتی دانست.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.