نویسنده سریال محرمی «عقیق»:

شروع سریال سازی با فیلمنامه کامل اتفاق خوشایندی است

نویسنده سریال «عقیق» با اشاره به اهمیت برخورداری از فیلمنامه ای کامل در ابتدای سریال سازی گفت: این یک اتفاق بسیار خوب است که سریال ها با فیلمنامه ای کامل کلید بخورند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد عنقا نویسنده سریال‌های تلويزيوني كه هم اكنون نگارش سريال «عقیق» را به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی بر عهده دارد، درباره شروع روند سریال‌سازی با فیلمنامه های آماده و مزایا و نتایج آن، گفت: به نظرم این یک اتفاق بسیار خوب است که سریال ها با فیلمنامه ای کامل کلید بخورند. در روند تولید یک سریال بسته به بازیگرانی که نقش‌های داستان را ایفا می‌کنند، ممکن است دیالوگ ها تغییراتی جزئی کنند و یا هریک از عوامل نسبت به متن و بازیگران نسبت به نقش خود نقطه نظر خاصی داشته باشند. اما ساختار قصه ثابت و مسیر بازیگر و کارگردان در به نتیجه رساندن نقش روشن است.

این نویسنده در پاسخ به این که چرا قرار است طرحی که خود ننوشته است را به فیلمنامه تبدیل کند، توضیح داد: من تا حالا این کار را نکرده‌ام اما علت این که این پیشنهاد را قبول کردم، این بود که سعید نعمت الله به عنوان طراح «عقیق» یکی از دوستان خوب من است و همچنین پیشنهاد این همکاری از طرف محمدرضا شفیعی با من مطرح شد. من و ایشان شناخت خوبی نسبت به کار هم داریم و به اصطلاح زبان هم را می فهمیم و مهم ترین این تجربه ها، سریال «تنهایی لیلا» بود. همچنین خودم از نظر روحی در وضعیتی هستم که تمایل به نوشتن این سریال دارم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سویی دیگر هر نویسنده ای در نگارش فیلمنامه نگاه خاص خود را دارد و حتی اگر طرح نویسنده ای دیگر را به فیلمنامه تبدیل کند، طبیعتا نگاه خود را در آن اعمال خواهد کرد.

سریال «عقیق» به قلم حامد عنقا بر اساس طرحی از سعید نعمت الله و به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در ده قسمت 40 دقیقه ای برای پخش در ایام محرم، در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به نگارش در می آید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار