یک مفسر قرآن کریم گفت: اگر به دنبال عاقبت بخیری هستیم، گره مشکلات مردم را باز کنیم، زیرا دعای آن ها عاقبت انسان را بخیر می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در سلسله جلسات درس هایی از قرآن که با حضور خیل عظیمی از زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، درباره «کمک به دیگران» به ایراد سخنرانی پرداخت.
این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه اهل خیر بهترین افراد نزد رسول الله(ص) بودند، گفت: خداوند متعال در کلام نورانی خود مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است. از باب نمونه خداوند در سوره مبارکه بقره در بیانی می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق نمایید.
وی اظهار کرد: اگر ثروتمندان جامعه، بخشی از سرمایه خود را به کمک کردن به فقرا و نیازمندان اختصاص دهند، افزون بر اینکه از پاداش های ارزشمند معنوی بهرمند می شوند، به حفظ ثروت خود نیز کمک کرده و جلوی بسیاری از ناامنی های اجتماعی را خواهند گرفت.
حجت الاسلام قرائتی افزود: کمک به دیگران نباید حتما مادی باشد، افرادی که توان کمک مادی را ندارند از طریق های دیگر چون شنیدن درد دل، محبت کردن، حضور در مشکلات و ... کمک کنند.
وی اظهار کرد: آیت الله مدنی، تمام کتاب های شخصی خود را به مسجد نزدیک منزلشان برده بود تا طلبه هایی که به کتاب نیازمند بودند و هزینه خرید آن را نداشتند از آن کتاب ها بهرمند شوند.
این استاد حوزه ابراز کرد: در حدیثی آمده است تا زمانی که مومنی به فکر و چاره اندیشی برای رفع گرفتاری برادرش هست، خدای متعال اسباب برکت و رحمت خود را برای او فراهم می کند.
این مفسر قرآن ادامه داد: از اموری که باعث عاقبت بخیری می شود کمک به نیازمندان است. دعای آن ها عاقبت انسان را بخیر می کند. از خدا بخواهیم که به عظمت این ماه مبارک همه ما را عاقبت بخیر کند.
وی با اشاره به اینکه کمک به دیگران باعث می شود تا خدای متعال دشمنان ما را به دوست تبدیل کند، ابراز کرد: در روایتی آمده بدترین افراد کسانی هستند که اشتباهات دیگران را ثبت و ضبط می کنند تا در مجالس گوناگون علیه آن ها استفاده و در کار آن ها خلل ایجاد کنند.
ویژه برنامه «درس هایی از قرآن» تا پایان ماه رمضان هر شب از ساعت 22 تا 23 در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.